Socialdemokraterna i Malmö

Malmö högskola debatteras i Riksdagen idag

Pressmeddelande   •   Jun 27, 2013 11:13 CEST

Marie Granlund är kritisk till att regeringen inte möjliggör att de personer som vill utbilda sig i Malmö kan göra det. Trots högt söktryck tvingas Malmö högskola dra ner på utbildningsplatser pga minskade anslag från regeringen.

”Ungdomsarbetslösheten är rekordhög i Sverige. Vi håller på att tappa en hel ungdomsgeneration. Då måste det väl vara bättre att ungdomar studerar istället för att gå arbetslösa” säger Marie Granlund som kommer att fråga utbildningsministern om han är beredd att tillföra fler platser till Malmö högskola.

Interpellationsdebatterna startar 13:00.

För mer information:

Marie Granlund (S)

marie.granlund@riksdagen.se

Vi är drygt 100 000 partimedlemmar – i alla Sveriges kommuner – som brinner för rättvisa. Tillsammans är vi engagerade i Socialdemokraterna. I s-föreningen i bostadsområdet, som ledamot i en kommunal nämnd, i riksdagsarbetet, inom olika fackliga s-föreningar och i internationella projekt med våra systerpartier i andra länder. Vi vet att vårt engagemang gör skillnad.