ServIT AB

Malmö högskola väljer ServIT eHelpdesk

Pressmeddelande   •   Jan 25, 2016 09:19 CET

Malmö högskola har valt ServIT:s flexibla lösning eHelpDesk för att hantera och få bättre kontroll på sin support, och via telefoni och chatt, kunna bemanna den på ett bra sätt. Möjligheten till statistik och uppföljning ser de som bra verktyg, samtidigt som de kan hantera sina lärare och elever på ett personligt och professionellt sätt.

Malmö högskola skapades sommaren 1998. På drygt ett decennium har lärosätet vuxit till att bli landets största högskola med 1800 anställda och drygt 24 000 studenter per år. Högskolan kännetecknas i dag bland annat av öppen och inkluderande atmosfär, internationell miljö samt moderna studieformer och flervetenskaplig utbildning och forskning.

Katrin Cederholm, projektansvarig:
”ServIT eHelpdesk ger oss en lösning med den flexibilitet och funktionalitet som vi behöver för att tillhandahålla den support vi önskar .”

Kontakt: katrin.cederholm@mah.se, 040-6657575, https://www.mah.se/

ServIT AB är leverantör av lösningar och system inom CallCenter och kundtjänst.

Lars Holmgren, kundansvarig, ServIT AB:
"Vi är mycket glada att Malmö högskola har beslutat att börja använda vår tjänst. Det är extra kul att komma in på en ny typ av kund som ett lärosäte av denna kalibern är."

Kontakt: lars.holmgren@servit.se, 08-4490150, http://www.servit.se