Ladbrokes

MALMÖ KOPPLAR GULDGREPPET

Pressmeddelande   •   Okt 13, 2010 16:27 CEST

Var det guldrycket vi fick se senaste omgången? HIF förlust samtidigt som MFF vann. Och det finns stor anledning att tro på samma scenario återigen, och då ska det mycket till för att MFF ska släppa greppet... På måndag smäller det för båda lagen.

Lördag 16/10

AIK-Gefle 1,90-3,30-4,00

Ödesmättat bottenmöte. Mittbacken Daniel Theorin saknas hos Gefle efter för många varningar. Tungt avbräck för Gävlelaget. I AIK ska Walid Atta äntligen vara tillbaka efter kontraktsbråk och avstängning av klubben, stort plus. AIK är fortsatt starka på Råsunda trots sitt tabelläge, och tack vare hemmastyrkan är de knappa favoriter mot ett jämnstarkt Gefle. Två lag som har problem med målskyttet och det här luktar målsnålt långt väg. Knapp hemmaseger.

Söndag 17/10

Mjällby-Halmstad 1,95-3,30-3,75

Hemmalaget har gjort en svag höst, och tappat i striden om en topp-4 placering. Kan vara si och så med motivationen för dagen. Allt annat kan sägas om HBK som måste vinna för att hålla avståndet till botten. Joe Sise är i kanonform för Halmstad. Patrick Osiako saknas på grund av avstängning för Mjällby. I HBK ska det inte vara några större problem med skador. Mjällby är klassen bättre, men motivationen talar för bortalaget. Skrällchans finns!

Trelleborg-Djurgården 2,30-3,25-2,95

Tung avstängning för DIF, Daniel Sjölund saknas. Sjölund som varit den mest bidragande anledningen till DIF:s lyft i höst. Som vanligt en del småskavanker i hemmalaget och startuppställningen lär vara osäker. Båda lagen har lyft till mer eller mindre säker mark efter en darrig start, och vi kan få se två lag spela utan större press här. Drugge är formstark för TFF och ryktas vara på väg till Blåvitt. Öppen match på förhand där laget som vill mest vinner.

Åtvidaberg-Häcken 2,65-3,20-2,55

Dominic Chatto avstängd för bortalaget, medan hemmalaget får avvara Bruno Marinho av samma anledning. Paulinho aviserade nyligen att han inte ämnar stanna i Häcken, dock ingen större förlust om man ser till den här säsongen då han varit väldigt skadedrabbad. Åtvidaberg måste fortsätta kriga för varje poäng, precis som man gjort framgångsrikt på slutet. Återigen, större motivation hos hemmalaget, men klassen finns hos Häcken. Oavgjort.

Brommapojkarna-IFK Göteborg 3,05-3,25-2,25

Tränarbyte i BP! Kim Bergstrand har fått lämna skutan och in har Roberth Björknesjö kommit. Återstår att se om det ger den kortsiktiga effekt BP är ute efter. BP saknar Babis Stefanidis pga avstängning. Änglarna är formstarka och får tillbaka ett gäng gubbar efter avstängningar. IFK är klassen bättre men vissa frågetecken lär finnas kring motivationen. Svårbedömd match där BP kan uppträda annorlunda än tidigare på grund av tränarbytet. Kryss på förhand.

Måndag 18/10

Elfsborg-Helsingborg 2,15-3,25-3,30

Tunga avbräck! Mattias Lindström och Ardian Gashi avstängda för HIF. Två av de mest tongivande mittfältarna i Allsvenskan i år. Helsingborg måste gå får tre poäng på Borås Arena, där man normalt sett skulle vara nöjda med en. Elfsborg jagar Europa League plats, så motivation finns även där. Frågan är om inte hemmalaget är starkare för dagen? Elfsborg kan spela bort HIF från guldet här!

Malmö FF-Kalmar FF 1,65-3,60-5,50

Ricardo Santos avstängd. Ett par fler frågetecken finns i Kalmar. Även hemmalaget har vissa bekymmer. Mehmeti med flera har varit småskadade under uppehållet och det finns frågetecken hur Rolle Nilsson formerar sina trupper. Malmö går för guld och inget annat än seger räknas hemma mot ojämna Kalmar FF. Omgångens starkaste etta!

Onsdag 20/10

Gais-Örebro 2,75-3,20-2,45

Två tuffa avstängningar i hemmalaget i Björn Andersson och Eyjolfur Hedinson. Båda två har varit tongivande på slutet med avgörande insatser. Att slå HIF på Olympia senast som Gais gjorde är starka papper och kan givit hemmalaget en boost. ÖSK tampas med Elfsborg om en plats i Europa och måste vinna här. Ullevis halvdana gräsmatta gynnar inte ett spelande bortalag. Öppet, men där Gais avbräck gör ÖSK till knappa favoriter.

Aktuella odds – Allsvenskan omgång 27

AIK - Gefle  1,90  3,30  4,00

Åtvidaberg - Häcken  2,65  3,20  2,55

Mjällby - Halmstad  1,95  3,30  3,75

Trelleborg - Djurgården  2,30  3,25  2,95

BP - Göteborg  3,05  3,25  2,25

Elfsborg - Helsingborg  2,15  3,25  3,30

Malmö - Kalmar  1,60  3,60  5,50

GAIS - Örebro  2,75  3,20  2,45

För mer information:

Se även vår blogg på http://blogg.ladbrokes.se för mer nyheter och information från Ladbrokes.

andreas.gillberg@ladbrokes.se Andreas Gillberg, Ladbrokes Sverigechef, +46-8-4076445, +46–707608715

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med 2925 vadslagningsbutiker och 16 394 anställda. Ladbrokes har dryga 3 miljoner registrerade kunder från 30 länder och säljer speltjänster på 18 språk.

___________________________________________________________

Detta pressmeddelande skickades via MyNewsdesk.com