Malmö Opera och Musikteater

Malmö Opera/Bengt Hall vd & konstn ansv till 30 juni 2013

Pressmeddelande   •   Dec 11, 2009 13:16 CET

Malmö Operas styrelse har idag beslutat att Bengt Hall blir verkställande direktör och konstnärligt ansvarig för Malmö Opera. Hans förordnande löper till och med 30 juni 2013.
Därmed lämnar Bengt Hall sitt uppdrag som Malmö Stads kulturdirektör.

–     Jag är mycket glad att vi kunnat rekrytera Bengt Hall till posten som verkställande direktör och konstnärlig ledare på Malmö Opera. Bengt Hall har en gedigen erfarenhet av att vara chef för en stor organisation, jag behöver bara nämna hans åtta år på Kungliga Opera., säger Douglas Roth, Malmö Operas styrelseordförande. Han fortsätter:
–     Att vi kunnat rekrytera Bengt Hall beror också på ett tillmötesgående från Malmö Stad där Bengt Hall nu är kulturdirektör.

–  Något förvånad men självklart också glad över att få fortsätta arbeta i och med Malmö Opera, dess personal och den framtida verksamheten. säger, Bengt Hall.
–     Att vara VD och konstnärligt ansvarig för regionens största konstnärliga verksamhet är ett uppdrag som lika stimulerande som det är fullt av utmaningar.

För fler kommentarer:
Douglas Roth, styrelsens ordförande: 0705-48 14 61