Malmö Opera och Musikteater

Malmö Opera/Nyårsfest 2009

Pressmeddelande   •   Dec 07, 2009 11:44 CET

För sjätte året i rad anordnar Malmö Opera NYÅRSFEST nyårsafton 31 december.
I år medverkar Malmö Operakör och solisterna
Elin Rombo och Christer Nerfont
Andreas Lönnqvist dirigerar Malmö Operaorkester. Franciszek Lejczak är konsertmästare. Konferencier är Anders Johansson . För regin svarar Helena Röhr.

Nyårskonserten har ett blandat program med favoriter ur opera- och musikalrepertoaren. Bland annat framförs Fångarnas kör ur Verdis NABUCCO Cigarettkören ur Bizets CARMEN, När kärlek vaknar ur Mozarts TROLLFLÖJTEN, Min Astrakan ur KRISTINA FRÅN DUVEMÅLA, Glitter and be gay ur Bernsteins CANDIDE, On this night of a thousand star ur Lloyd-Webbers EVITA, All I ask of you ur FANTOMEN PÅ OPERAN och ett knippe andra härliga musikverk.

Konserten börjar kl 21.30.
Recensenter är välkomna att övervara konserten.
OSA senast 29  december.

Vid tolvslaget skålas det nya året in i foajén. Därefter blir det dans till BIG BLOWIN’ BAND under foajéns gnistrande kristallkronor.

Nytt för i år är att allmänheten redan från måndag 21 december kan se en stor digital klocka som visar tiden (kopplat till satellit!) så att man kan se exakt när åren skiftar. Den kommer att stå på taket till teaterrestaurangen Malmö Opera Grill.

Som vanligt finns NYÅRSFESTEN kombinerad med trerättersmiddag i foajén innan konsertens början. Helkvällsarrangemanget är slutsålt.
Till konserten inklusive nyårsskål och dans i foajén finns drygt 300 biljetter kvar.

Se nedan info om Elin Rombo, Christer Nerfont och Anders Johansson.

Vänliga hälsningar

Catarina Ek
Pressansvarig / Publicity Manager

Malmö Opera
SE-200 10  Malmö

Tel/Phone +46(0)40 20 84 22
Mobil/Mobile +46(0)703 58 90 71
Fax +46(0)40 20 84 23
E-mail catarina.ek@malmoopera.se
www.malmoopera.se

Elin Rombo sjunger just nu Leila i PÄRLFISKARNA på Folkoperan och vidare denna säsong sjunger hon bl a Susanna i FIGAROS BRÖLLOP och titelrollen BATSEBA på Kungliga Operan. I november blev Elin Rombo Kungliga Operans stipendiat när hon erhöll Gunn Wållgrens Stipendium.

Christer Nerfont från Lund är musikal- och operaartist som arbetat en hel del vid Malmö Opera, bland annat sjöng han Robert i KRISTINA FRÅN DUVEMÅLA och Motel i SPELMAN PÅ TAKET. Sedan några år tillbaka är han knuten till VärmlandsOperan där han just nu spelar den manliga huvudrollen Joe Gillis i SUNSET BOULEVARD.

Anders Johansson känd från komikerparet ANDERS OCH MÅNS först på Sveriges Radio och sedan också på Sveriges Television. Anders Johansson och Måns Nilsson har skrivit manus och regisserar och medverkar själva i den nya humorserien SUCCÉDUON som har premiär i SVT2 14 januari 2010.
I SVT har Anders tidigare medverkat i just ANDERS OCH MÅNS, i JULKALENDERN 2008 och olika programledarskap i SVT (bl a Djursjukhuset och Fråga Anders och Måns) och en rad olika krogshower.