Ladbrokes

MALMÖ SPARKAR BP NER I SUPERETTAN

Pressmeddelande   •   Okt 29, 2010 13:32 CEST

Malmö har kopplat ett rejält guldgrepp och är nu stora favoriter till guldet. Ett guld som i praktiken kan säkras redan måndag den 1/11 vid rätt resultat. I botten lär BP skjutas ned till Superettan vid en väntad bortaseger, men för övriga lag lär det bli en spännande slutomgång.

Lördag 30/10

GAIS-Trelleborg 2,25-3,25-3,05

Hemmalaget säkrar nytt kontrakt vid seger. GAIS får ändra om i sin backlinje återigen då Kenneth Gustafsson avtjänar en match avstängning här. Tungt avbräck för Trelleborg då Andreas Drugge även han är avstängd. Jensen, Abelson och Persson saknades alla senast för TFF och det återstår att se vilka som är tillbaka här. Bortalaget är det starkare laget och i bra form, men motivationen talar för hemmalaget. Öppet och ovisst där Trelleborgs inställning och truppstatus kommer avgöra var poängen hamnar. Kryss.

Söndag 31/11

Kalmar FF-Häcken 1,85-3,40-4,00

Två lag helt utan motivation. Kalmar har haft en tuff veckomatch mot Hammarby som gick till ett förlorande straffsparksavgörande i cupen. Återstår att se hur det satt sig i skallarna på hemmalaget här. Sista matchen på gamla Fredriksskans bör dock kunna tända hemmalaget. Rene Makondele avstängd för Häcken. Ett Häcken som agerade håglöst mot Malmö FF och det såg instabilt ut i försvaret. Häcken har annars agerat bättre borta, och det här är en öppen och oviss historia. Kalmar favoriter pga hemmaplansfördelen.

Gefle-Djurgården 2,15-3,25-3,30

All motivation hos hemmalaget. Viktig trea senast för Gefle efter nickmål av nye skyttekungen Jakob Orlov. Styrkan ligger hemma på Strömvallen där man är starka på sitt konstgräs. DIF: s försvar verkar redan tagit vinteruppehåll och Pa Dembo agerade svagt mot Elfsborg. Luis Antonio Rodriguez avstängd för DIF. James Frempong saknas av samma skäl i Gefle. Inga stora avbräck alls. Det här vinner Gefle på en större vilja, hemmaseger!

Halmstad-Helsingborg 4,33-3,40-1,80

Tufft för Halmstad som inte kunde säkra nytt kontrakt hemma mot AIK. Och det var de heller inte värda efter en dålig insats. Inte mycket mer talar för att de ska göra det här, då ett guldjagande Helsingborg kommer på besök. Inga problem i något av lagen. Helsingborg finalklara i cupen i veckan, ett par av de mest tongivande spelarna vilade dock, så det bör vara ett fräscht HIF som ställs på banan här. Bara en trea räknas för bortalaget, stark tvåa!

AIK-Elfsborg 2,35-3,25-2,85

Ödesmatch för gnaget som med lite flyt med andra resultat kan säkra kontraktet vid seger här. Spelet har sett bättre och bättre ut och segern mot Halmstad var rättvis. Här lär man ha ett enormt publikstöd i ryggen mot ett IFE som för andra omgången i rad reser till Stockholm. 4-4 mot DIF var trevligt för publiken men såg ut som en semestermatch. Detta tar AIK på motivation och vilja. Etta!

Måndag 1/11

Brommapojkarna-Malmö FF 7,00-4,00-1,45

Guldfavoriten MFF gjorde processen kort med Häcken i en på förhand tuff match. Inga bekymmer i truppen. Tunga avbräck för BP. Pär Asp och Pontus Segerström avstängda, två viktiga försvarare. Lägg därtill att Imad Chaddeh vägrar representera föreningen och att flera spelare är tveksamma på grund av skador och BP står inför en övermäktig uppgift. Absolut ingenting talar emot att Malmö tar ett steg närmare guldmedaljerna och BP ett steg närmare Superettan! Bombtvåa!

Örebro-IFK Göteborg 1,90-3,40-3,80

Örebro missade oturligt nog chansen att säkra tredjeplatsen efter bara en poäng mot BP. Spelövertaget var enormt men bollen ville inte in. Gerzic gick av skadad och är han indisponibel här är det ett enormt avbräck. Niclas Bärkrot och Alexander Faltsetas avstängda för blåvitt. Inga kännbara avbräck alls. Värre är det med Stiller och Ericson som båda spelat klart för i år. Änglarna bör trivas med ett snabbt underlag för att kontringsspela på Hysén. Öppen match med skrällchans för änglarna.

Mjällby-Åtvidaberg 2,00-3,30-3,60

Nykomlingsmöte. Mjällby kan vara nöjda med sin säsong och vill säkert bara spela av de två sista matcherna. Flera spelare planerar att lämna och tankarna finns säkert någon annanstans. Cupmatch mitt i veckan för Mjällby tog säkert på krafterna. Åtvidaberg måste ta poäng och helst vinna för att hålla lagen bakom sig på distans och nå AIK över kvalplats. Åtvidaberg bör vara mycket hetare än Mjällby och har en bra skrällchans. Inga större problem i något av lagen. Tvåa!

Aktuella odds – Allsvenskan omgång 29

GAIS - Trelleborg  2,25  3,25  3,05

Kalmar - Häcken  1,85  3,40  4,00

Gefle - Djurgården  2,15  3,25  3,30

Halmstad - Helsingborg  4,33  3,40  1,80

AIK - Elfsborg  2,35  3,25  2,85

BP - Malmö  7,00  4,00  1,45

Örebro - Göteborg  1,90  3,40  3,80

Mjällby - Åtvidaberg  2,00  3,30  3,60

För mer information:

Se även vår blogg på http://blogg.ladbrokes.se för mer nyheter och information från Ladbrokes.

andreas.gillberg@ladbrokes.se Andreas Gillberg, Ladbrokes Nordenchef, +46-8-4076445, +46–707608715

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med 2925 vadslagningsbutiker och 16 394 anställda. Ladbrokes har dryga 3 miljoner registrerade kunder från 30 länder och säljer speltjänster på 18 språk.

___________________________________________________________

Detta pressmeddelande skickades via MyNewsdesk.com