Raboff i Malmö AB

Malmö Upside Down

Pressmeddelande   •   Sep 05, 2019 10:57 CEST

Fotografen Joakim Lloyd Raboff i samarbete med Slottsträdgården bjuder på nya perspektiv av Malmö genom fotoutställningen "Malmö Upside Down". Utställningens fotografier är tagna ovanifrån – ofta ur halsbrytande perspektiv – och visar några av stadens mest ikoniska platser, rätt upp och ner.

Joakim Lloyd Raboff:

– Jag har bott och jobbat i Malmö sedan 1997 – den kanske mest omvälvande och utvecklande perioden i stadens moderna historia. Bilderna i utställningen fokuserar på några av mina favoriterplatser, nya som gamla. Även om man kan sitt Malmö tror jag det kommer att ta en stund och en tanke att känna igen sig.

"Malmö Upside Down" pågår från den 15-29 september 2019 i Slottsträdgården intill Slottsträdgårdens Kafé i Malmö.

För mer information om utställningen och pressbilder:

Joakim Lloyd Raboff
joakim@raboff.com
www.raboff.com

Raboff i Malmö AB etablerades i Malmö år 2000 av paret Charlotte och Joakim Lloyd Raboff som sedan starten producerat fotoböcker, reseguider, konst- och fotoutställningar, reklamfilmer, videoinstallationer och hemsidor inriktade på resor och inspiration.