Universal Power

Malte Månson förvärvar NiKar Fordonsservice i Karlskoga!

Pressmeddelande   •   Maj 31, 2016 14:21 CEST

Karlskoga blir därmed den trettonde enheten i Malte Månson Verkstäder AB och kedjans andra enhet i Värmland, tillsammans med Karlstad. Verkstaden i Karlskoga är strategiskt belägen i Sverige nära väg E18 mellan Karlstad och Örebro. I och med förvärvet av NiKar Fordonsservice utökar Malte Månson även sin verkstadskedja med kompetens inom ramriktning då det i Karlskoga finns en renodlad ramriktningsverkstad.

- Vi närmar oss snart två års intensivt och spännande arbete med expansionsplanerna i vår verkstadskedja. I och med förvärvet i Karlskoga, kan vi nu även erbjuda våra kunder ramriktning som en del av vårt totala tjänsteutbud och detta i närheten av vår nybyggda enhet i Örebro som också öppnar nu i dagarna. Något vi ser som väldigt viktigt för vår framtid, är att växa både i antal verkstäder samt anpassa och växa tjänsteutbudet utefter kundernas behov, informerar Aleš Zobec, vVD och ansvarig för expansionsplanerna i Malte Månson-koncernen.

Sveriges ledande verkstadskedja för tunga fordon fortsätter därmed att växa enligt plan för att vara rikstäckande till 100-årsjubileumet 2018.

- Med vårt uppdrag ”fler tunga fordon i hållbar rörelse, är vår rörelse” - så hälsar vi fortsatt alla befintliga och nya kunder i Karlskoga med omnejd varmt välkomna, till Malte Månsons rörelse framåt, säger VD Dan Nilsson.

Verkstaden i Karlskoga kommer att erbjuda Malte Månsons kompletta verkstadsutbud samt ramriktningsverkstad.

PR/Marknad/Info
Lisa Johansson
lisa.johansson@maltemanson.com
www.maltemanson.com

Expansionsplaner i hela Sverige
Sedan en tid tillbaka finns en tydlig expansionsplan utstakad för Malte Månsons tunga verkstadskedja (Malte Månson Verkstäder AB). Under en spännande tid framöver kommer vi att utöka utbud på befintliga verkstäder, utöka kompetens och öppettider samt öka vår geografiska spridning med nya orter och fler verkstäder. Detta är några steg i den planering som ligger till grund för vårt mål; att bli Sveriges ledande verkstadskedja för tunga fordon.