Bambino Mam

MAM får en ny kostym

Pressmeddelande   •   Feb 04, 2010 16:23 CET

MAM tillhandahåller babyprodukter för den bästa starten i livet. Nu får varumärket MAM en helt ny kostym som kommer att gå som en röd tråd genom all kommunikation. I samband med det lanseras en helt ny hemsida, en ny förpackningsgrafik och nytt spännande kommunikationsmaterial. Syftet med förändringen är att uppdatera varumärket och att göra det lättare för konsumenten att hitta rätt produkt i babyhyllan. Arbetet med den nya kostymen har gjorts av den internationella reklambyrån Ogilvy på uppdrag av moderbolaget MAM Babyartikel GesmbH i Österrike.

Förpackningarna har fått en ny design där symboler tydligt anger för vilken ålder produkten är lämplig, vilket material produkten är gjord av samt hur produkten skall användas. Även vissa produktnamn har ändrats – allt för att konsumenten lättare skall förstå produktens användningsområde.

- För oss är det viktigt att man som småbarnsförälder lätt ska kunna förstå nyttan med varje produkt i vårt sortiment. Med den nya designen blir det lättare att se vilka egenskaper varje produkt har. Vi hoppas att våra konsumenter ska uppskatta förändringen, säger Caroline Borgudd, marknadschef på Bambino Mam.

För mer information och frågor kontakta Caroline Borgudd på Bambino Mam AB,

caroline.borgudd@bambino-mam.se, telefon 08-6130046.

Design med känsla för detaljer. Medicinsk forskning och teknisk innovation. Det är det som gör MAMs produkter så unika. De uppfyller de högsta förväntningar och krav föräldrar kan ha och ger bebisar den bästa starten i livet.

Till MAM's hemsida

Nu kan du också komma i kontakt med oss på Facebook

och Twitter