Beriksson

Mam Goudig – Mjuk fransk kola anno 1946 med ursprungsskyddat havssalt från Guérande

Pressmeddelande   •   Jul 01, 2015 13:37 CEST

Mam Goudigs kolor skapas fortfarande med de gamla kopparkastrullerna och genom samma hantverksproduktion som när Raymond och Yvonne en gång fann passionen för kolan år 1946. För att framställa kvalitetskolan enligt det klassiska franska receptet så använder man råvaror såsom rörsocker, saltat smör och flingsalt som ger en härlig smakbalans. Kolorna innehåller bara naturliga råvaror, såsom den ursprungsskyddade havssaltet I.G.P från Guérande. Havssaltet från Guérande framställs för hand och det är ett milt och friskt salt som balanserar väl mot de mjuka och söta kolorna.

I dag står Yvonnes och Raymonds sonson vid rodret och ser till att kolorna smakar som på mormors tid. I Mam Goudigs sortiment finner du kolor i många olika förpackningar och former. Exempelvis mjuka kolor i traditionella näveraskar eller i fina presentaskar i form av mjölkkannor. Du kan även köpa en krämig kolasås som är god att ringla över sommarens goda bakverk och glass. Kolorna finns i smaker som äpple, blåbär, naturell, choklad och lakrits.

Mam Goudig finns snart att köpa hos återförsäljare i Sverige som liksom vi värdesätter naturliga råvaror och hög kvalitet. Listan på återförsäljare uppdateras inom kort på vår hemsida, klicka här för att se den.

Vi kommer även att presentera sortimentet i sin helhet under Formexmässan i augusti 2015 i monter C03:21.

Läs mer genom att klicka här. Ladda ner bilder här. För att läsa våra tidigare pressmeddelanden klicka här. Har du frågor får du gärna mejla mig genom att klicka här eller ring mig på tel: +46703883534.

Beriksson är ett västsvenskt familjeföretag med säte i Trollhättan. Vi importerar och distribuerar gourmetprodukter från Italien, Frankrike, Ecuador, Schweiz, England och Vietnam och vi distribuerar även lokala svenska produkter. Vi levererar noga utvalda gourmetprodukter från områden där de mest delikata råvarorna odlas och kunskapen att förädla dem är stor.