SelfieJobs

Man behöver inte vara lat för att älska Sveriges första jobb-bot på Messenger

Pressmeddelande   •   Aug 18, 2016 07:04 CEST

SelfieJobs lanserar som första företag i Sverige/Europa en job-bot i (Facebook) Messenger. SelfieJobs job-bot gör det möjligt att söka jobb och personal direkt i Messenger genom att ställa enkla frågor som "jag söker jobb" "jag söker en barista". Ansökan eller annons kan sedan göras direkt från Messenger som används av ca en miljard människor.

"Systemet är automatiskt och lär sig genom maskininlärning. säger Martin Tall VD och grundare på SelfieJobs.

Tjänsten kan ses i sin helhet i Messenger, sök Selfiejobs och säg hej.

SelfieJobs roll på marknaden är att matcha företag och jobbsökare med minsta möjliga motstånd. "Dagens jobbsökare och även många företagare finns på Messenger och Snapchat. Dom är vana vid att det är enkelt och skönt att komma i kontakt och så skall det vara även vid jobbsök" säger SelfieJobs grundare Martin Tall . Även företag har kort om tid.

"När vi hörde att Arbetsförmedlingen skall ringa runt till alla företag för skattebetalarnas pengar ville vi visa på ett gratis alternativ för skattebetalare och företag" avslutar Martin Tall .

SelfieJobs siktar på att bli Europas största Arbetsförmedling genom att avdramatisera och förenkla job-sök. Företagets slogan är "Sveriges Nya Arbetsförmedling" och "Sök jobbet med en like". Idag används systemet av ca 50 000 företag och jobbsökare i Sverige, Danmark och delar av Europa. Sedan lansering av beta och appar 2015 har ca en miljon CV skickats till företag i Norden och norra Europa. Med dagens lansering blir det ännu enklare att komma i kontakt.

Screenshots finns på SelfieJobs.com se länk nedan.

För att testa job-boten gå till Messenger slå in Selfiejobs i sökrutan. Skriv hej eller hi. Direkt länk https://www.messenger.com/t/selfiejobs

Demovideo 1

Mediakit

https://drive.google.com/drive/u/0/folders/0Bwct4iRMZ4DGSWJ3X29MSEFtS0k +-