Egestam Marketing AB

- Man kan inte skaka hand via mail!

Pressmeddelande   •   Feb 09, 2010 09:31 CET

Så säger Anneli Egestam, Egestam Marketing, arrangör och en av initiativtagarna till Göteborgsminglet. För tredje gången är det över 500 deltagare som sluter upp under parollen "Jag nätverkar för framgång!". Kommunstyrelsens ordförande Anneli Hulthén deltar och öppnar minglet på Ullevi Lounge den 11 februari kl. 8-10.

"Personliga relationer är temat för 2010." Så sade Ida Hult, framtidsstrateg på Trendetnography, när hon avslutade sitt anförande om Trender den 4 februari i Stenhammarsalen. - Till min stora glädje börjar Göteborgarna förstå att det personliga mötet är oslagbart vad gäller att bygga och underhålla affärskontakter och just personliga relationer. Göteborgsminglet verkar ha kommit för att stanna, säger Anneli Egestam.

Så kallade Success stories börjar det bli gott om. - Jag får återkopplingar via e-mail och när jag träffar deltagare i olika sammanhang, allt från exempel på affärer som genererats, stora som små, till nya partnerskap. Bland annat har ett nytt partnerskap mellan två företag som träffades på minglet den 17 september resulterat i framtagning av en ny iPhoneapplikation som vänder sig till europeiska kvinnor. Produkten är klar inom snar framtid. Och fler framgångshistorier lär det förhoppningsvis bli.

Bland medarrangörerna som ställer sig bakom parollen och bjuder in sina medlemmar finns:

ALMI Företagspartner Väst, BNI - Affärsnätverket, Business Region Göteborg, Civilekonomföreningen Handels Vänner, Connect väst, Coompanion, Dataföreningen, Drivhuset, Driftig.nu, Företagarna, Resurscentra för jämställd tillväxt, StyrelseAkademien, Svenskt Näringsliv, Uppdragshuset, Women in Progress med flera.

Press hälsas välkommen.

För frågor och information om success stories kontakta:

Anneli Egestam, Egestam Marketing, 0708-105293

Egestam Marketing verkar inom området relationsmarknadsföring och företagsevent. Sen 2003 har man hjälpt näringlislivet i Göteborg med omnejd att bygga och underhålla sina kund- och affärsrelationer genom det personliga mötet i olika former. Exempel på produkter är Göteborgsminglet, Hälsa & Glädje - exklusivt för kvinnor och Entreprenörs- & Ledarskapsdag - exklusivt för kvinnor. Företaget håller även föredrag om hur man blir en duktig nätverkare och lär sig mingla.