MAN Group

MAN kommenterar dagens uttalande från EU-kommissionen

Pressmeddelande   •   Nov 30, 2006 15:01 CET

MAN har idag fått kännedom om att EU-kommissionen har skjutit upp tidpunkten för beslutet rörande sin konkurrensrättsliga granskning av MAN:s föreslagna förvärv av Scania från den 6 december till den 20 december.

MAN välkomnar denna utveckling som antyder att ett Fas 1-godkännande fortfarande är möjligt innan nyår.

MAN utreder nu konsekvenserna av detta för att ta ställning till en förlängning av anmälningsperioden för sitt erbjudande, mot bakgrund av att den nya tidpunkten ligger nära jul- och nyårshelgerna och av de pågående diskussionerna mellan parterna. MAN har för avsikt att göra ett nytt uttalande före den 11 december.

MAN Aktiengesellschaft
Landsberger Str. 110

D-80339 Munich

Wieland Schmitz

Andreas Lampersbach

Phone: +49. 89. 36098 - 111

public.relations@ag.man.de

www.man-group.com

MAN AG är en av Europas ledande tillverkare av kommersiella fordon och industriell utrustning med en årlig omsättning av cirka 13 miljarder euro. MAN tillverkar och marknadsför lastbilar, bussar, dieselmotorer, turbomaskiner samt erbjuder industriell service. Bolaget har cirka 50 000 anställda globalt. MANs affärsområden har alla en ledande position inom deras respektive marknader. MAN AG är baserat i München och ingår i DAX German Share Index som omfattar Tysklands 30 största noterade företag.