Ladbrokes

Man U svårtuggat i Champions League

Pressmeddelande   •   Apr 06, 2009 16:20 CEST

Alla passionerade fotbollsälskare kan se fram mot en vecka fulltankad med fotboll av göksprungen sort. Det stundar nämligen kvartsfinaler i Champions League och den brittiska dominansen från 2008 håller i sig. Hälften av kvarvarande lag är engelska. De utmanas av två spanska klubbar samt en tysk och en portugisisk elva.

Tisdagkvällen bjuder på två kvartsfinaler med goda förutsättningar till riktigt underhållande fotboll.

Villarreal - Arsenal

Två lag som aldrig vunnit Champions League, även om Arsenal nosade på bucklan 2005 när man tappade 1-0 till 1-2 i finalen mot Barcelona. Villarreal har länge smugit i buskagen och har helt klart potential att gå riktigt långt i årets turnering. På El Madrigal blir man inte lätta att prata med. Hygglig chans att Arsenal - vidare från åttondelen efter straffrysare mot Roma- besegras.

Manchester United - Porto

Regerande CL-mästarna Manchester United tar emot 2004 års vinnare, Porto. United spelade ut hela registret i åttondelsfinalen när Inter eliminerades. Porto å sin sida imponerade rejält borta mot Atlético Madrid [2-2]. Portugiserna radade vassa målchanser på ett pärlband och kunde lika gärna ha vunnit med 5-2. Stämmer det fullt ut finns lilla skrällchansen, men normalt sett blir Rooney & Co svårtuggade på Old Trafford.

Kikar vi på onsdagens matcher serveras det två höjdarmatcher.

Liverpool-Chelsea

På Anfield Road drabbar Champions League-vinnarna 2005,Liverpool, samman med fjolårsfinalisterna, Chelsea. Liverpool gick på som en stenkross när Real Madrid mosades med 4-0 inför en hänförd hemmapublik. Räkna med en stenhård batalj där en individuell prestation kan komma att avgöra. I kraft av hemmaplan ligger Liverpool närmast seger. Ett spel på hur matchens första mål skapas kan vara en kul variant. Ladbrokes betalar 4.50 om första målet görs med huvudet eller annan kroppsdel förutom ben eller fot. I en match med förväntad karaktär av mycket kamp känns det som ett rimligt scenario.

Barcelona-Bayern München

I Spanien kan vi se fram mot en match mellan två av Europas giganter. I ena ringhörnan Barcelona, CL-mästare 2005. I den andra 2001 års mästare, Bayern München. Barcelona går denna säsong fram som en skogsbrand i medvind. I La Liga har Barca bombat in makalösa 85 mål och mot skickliga Lyon tryckte Barcelona in hela sex bollar. BM löpte amok och massakrerade Sporting Lissabon med penibla 12-1 [5-0 borta och 7-1 hemma] i en av de värsta utklassningarna Champions League skådat. Får vi se B & B safta på även i denna match lär det bli en underhållande tillställning med många mål. Fördel Barcelona, men Bayern är bra nog att besegra Barca. Trots bortaplan.

Champions League - tisdag-onsdag

Villarreal 29,00

Porto 41,00

Mer information:

För mer information och odds:

www.ladbrokes.com -> klicka fotboll

Andreas Gillberg, Ladbrokes Sverigechef, +46-8-4076445, +46-707608715, andreas.gillberg@ladbrokes.se

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med2925 vadslagningsbutiker och 16,394 anställda. Ladbrokes har dryga 3 miljoner registrerade kunder från30 länder och säljer speltjänster på18 språk.