Chevrolet

Manchester United i förarsätet

Pressmeddelande   •   Feb 20, 2013 10:32 CET

• Captiva visar sig vara populär bland Manchester Uniteds spelare

• Ett brett utbud för att passa spelarnas livsstil

• Oliver Gavin, tävlingsförare i Corvette Racing, ger spelarna körtips

Manchester - Luften var fylld av förväntan och spänning på Manchester Uniteds arena när, som en del av sponsoravtalet med klubben, spelare och personal tog emot nycklarna till sina
nya Chevrolet.

Spelarnas olika behov och livsstil speglade valet av bilmodell och Chevrolet Captiva visade sig
vara en av de mest populära modellerna.

”Vårt utbud av bilar har inneburit att Manchester United har haft ett brett urval av modeller
för att få en bil som passar deras individuella livsstil. De har kunnat välja mellan allt från Captiva och Volt till Camaro och Corvette,” säger Susan Docherty, President and Managing Director of Chevrolet Europe. ”Det är fantastiskt att nu se Manchester United i förarsätet inte bara när det gäller
fotbollsligan utan också när det gäller våra bilar.”

Efter att ha tagit emot bilarna fick en del spelare också värdefulla kör- och säkerhetstips av Oliver Gavin, en välkänd tävlingsförare i Corvette Racing, något som gjorde dagen ännu mer spännande.

Robin van Persie, som valde Captiva, säger: ”Jag har två barn så den här bilen passar mig
perfekt. Det är en familjebil, den är riktigt snygg och det är en bra bil.” Den 29-åriga spelaren är ett ganska nytt tillskott till Manchester United, men har redan gjort stort intryck och leder poängligan i Premier League med 18 gjorda mål.

Lagkamraten Dutchman Alexander Buttner, som även han valde Captiva, säger: ”Det är
verkligen en trevlig bil. Och den är stor. Jag har flera släktingar på besök från Holland  och det känns bra med gott om utrymme när vi ska åka någonstans.”

Målvakten Sam Johnstone och mittfältaren Nick Powell valde bägge den eldrivna Volt. Nick
Powell kommenterar: ”Den känns annorlunda och är mycket tystare. Den är nästan
som en framtidsbil, i synnerhet om man tänker på energibesparingen.”

Den magiske anfallsspelaren Wayne Rooney, backen Patrice Evra, mittfältaren Michael Carrick
och den mexikanske målgöraren Javier Hernandez valde alla Chevrolet Camaro eller Chevrolet Corvette.

Wayne Rooney var mycket nöjd med sin Camaro Cabriolet: ”Den är fantastisk och den är verkligen
snygg. Jag älskar att köra den. När jag såg alla bilar jag hade att välja mellan så tänkte jag att den här bilen var den som skulle passa mig perfekt. Den är snygg och den har bra köregenskaper. Jag valde manuell växellåda eftersom jag tror att man då kan utnyttja bilens fulla potential.”

Patrice Evra valde Camaro Coupe: ”Jag gillar den fantastiska formen på bilen. Efter den första
provturen var jag förvånad över de goda köregenskaperna och man kan verkligen känna kraften under motorhuven. Jag är mycket glad.

Michael Carrick var glad när han satte sig bakom ratten i sin Corvette GS – en riktig sportbil:
”Jag hade tidigare en Dodge Viper, men har inte haft en sportbil på ganska länge nu, så detta är en fantastisk möjlighet. När jag skulle ta emot bilen så slet jag nycklarna ur handen på dem.”

Javier Hernandez val, Chevrolet Corvette, handlade mest om storlek: ”I jämförelse mellan Camaro
och Corvette så är Corvetten, precis som jag, inte alltför stor. På det sättet är vi lika och jag är mycket glad att ha blivit erbjuden denna bil.”

Chevrolet blev Official Automotive Partner of Manchester United som en del av sponsoravtalet som undertecknades 2011. Chevrolets logga kommer att pryda spelarnas tröjor under säsongen 2014-2015.

OBS! Filmer från själva överlämnandet finner ni på följande länk:

Om Chevrolet
Chevrolet är General Motors största globala varumärke som årligen säljer över fem miljoner fordon i mer än 140 länder. Det är den fjärde största biltillverkaren i världen, när det gäller försäljning, och också ett av de snabbast växande varumärkena. Chevrolets fordon kombinerar  djärv formgivning och prestanda med nytänkande och praktiska funktioner. De ger enastående värde för pengarna. Företaget grundades i USA 1911, av den schweiziska emigranten Louis Chevrolet, och firade sitt hundraårsjubileum 2011. Varumärket introducerades på nytt i Europa 2005 och har idag 2 500 återförsäljare och serviceverkstäder i Väst- och Centraleuropa. Chevrolets europeiska modellutbud representeras av citybilen Spark, den lilla Aveo sedan och kombikupé, den kompakta Cruze sedan, kombi och kombikupé, familjebilen Orlando, Captiva SUV, Malibu sedan, de legendariska sportbilarna Camaro och Corvette, samt el-bilen Volt med lång räckvidd. Under 2013 kommer Chevrolet att introducera den lilla SUV:en Trax och den helt nya Corvette Stingray. Mer information om Chevrolet finns på www.chevrolet.se samt www.media.chevroleteurope.com

Om Manchester United
Manchester United är världens mest populära fotbollsklubb med uppskattningsvis 659 miljoner supportrar. Manchester United blev nyligen utsedd till den högst värderade idrottsklubben i hela världen av Forbes Magazine. Klubben grundades 1878 och dess nuvarande tränare, Sir Alex Ferguson, är Storbritanniens mest framgångsrika tränare någonsin.