Mandator AB

Mandator har ingått ett nordiskt avtal med IBM

Pressmeddelande   •   Okt 10, 2005 10:52 CEST

Mandator stärker partnerskapet med IBM genom att teckna ett nordiskt avtal gällande it-konsulting.

Mandator är Premium Business Partner till IBM och har sedan 1997 även ett Sverige-avtal gällande konsulttjänster med IBM.

Det nytecknade avtalet gäller för hela Norden och omfattar alla konsulttjänster, till exempel SAP, Oracle, .NET, Infrastructure och Middleware (BEA/WebSphere),

- Vi fick avtalet tack vare vårt starka 'track record' med IBM och vårt stora antal nöjda kunder, säger Anders Mortensen, VD för Mandator Danmark A/S och ansvarig för upphandlingen.

- Mandator har sedan lång tid tillbaka en nära relation med IBM och är en av Sveriges största leverantörer av IBM-relaterade konsulttjänster, som exempelvis Notes/Domino. Norden-avtalet stärker vårt strategiska partnerskap med IBM ytterligare, säger Anders Velander, försäljningschef Mandator AB.

Avtalet trädde i kraft 1 juli 2005.

För mer information, vänligen kontakta:
Anders Velander, försäljningschef Mandator AB, tel 08-402 31 22
Anders Mortensen, VD Mandator Danmark A/S, tel +45 88 33 10 11.

Mandator AB är ett IT-konsultföretag som ökar kundernas konkurrenskraft genom teknisk stabilitet samt höjd inre och yttre effektivitet. Mandators prioriterade sektorer är offentlig sektor, telekom och tillverkningsindustri. Bland kunderna finns Apoteket, Ericsson, FMV, GE, Lantmäteriet, NCC, kommuner i Sverige, Posten, SAAB, Sandvik, Symbian, Tekniska Verken i Linköping, Tele2, Vodafone, Volvo Personvagnar och Volvo Group. Mandator är noterat på Stockholmsbörsens O-lista och har ca 440 medarbetare i fem länder. Läs mer om Mandator på www.mandator.se.