Mandator AB

Mandator inleder CRM-samarbete med TJ Group

Pressmeddelande   •   Maj 25, 2004 13:12 CEST

Mandator har tecknat ett nytt samarbetsavtal med TJ Group AB kring försäljning av CRM-systemet "TJ Group CRM-Suite", på den svenska marknaden.

- Samarbeten av det här slaget stärker vårt kunderbjudande inom CRM-segmentet, säger John Johansson, chef för Lotus Notes-verksamheten inom Mandator. Det är viktigt för oss att kunna erbjuda bra lösningar oavsett teknisk plattform.

Mandator kommer att sälja systemet och kringtjänster såsom installation, utbildning, test och support.

- Genom Mandators närvaro på den svenska CRM-marknaden, i kombination med deras höga tekniska kompetens, stärker vi vårt partnernätverk. Tillsammans får vi en ännu starkare bearbetning av den svenska marknaden, säger Anne Persson vice vd, TJ Group AB.

TJ Groups CRM-lösning består av ett antal moduler som ger stöd i sälj-, marknadsförings- och kundserviceprocessen. Systemet är användarvänligt och kan på ett flexibelt sätt implementeras i olika företags verksamheter. CRM Suite bygger på teknologier från IBM och utsågs till bästa applikation på Domino-plattformen vid den årliga Lotusphere-mässan i Orlando, Florida 2002.

Om TJ Group
TJ Group grundades i Finland 1987. Idag har koncernen över 250 medarbetare och representation i Finland, Norge, Schweiz, Storbritannien, Sverige, Tyskland och USA. Företaget, som är noterat på Helsingforsbörsens A-lista, tillhör en av Europas ledande aktörer inom CRM. Sverigeetableringen ägde rum 1993.

För mer information, vänligen kontakta:
John Johansson, enhetschef Mandator GroupTech, Tel: 0703-242519
Anne Persson vice vd, TJ Group AB, Tel: 0709-75 55 02

Mandator AB är ett IT-konsultföretag med inriktning på systemintegration, verksamhets- och projektstyrning, interaktiv kommunikation och konvergensprojekt. Tillsammans med företag och myndigheter med högt ställda krav utvecklar vi deras affärer med nya idéer och ny teknik. De sektorer Mandator främst är verksamt inom är; offentlig sektor, telekom och tillverkningsindustrin. Bland kunderna finns Apoteket, AMS, AstraZeneca, Ericsson, FMV, General Electric, Luftfartsverket, NCC, Orange, Pharmacia, Riksförsäkringsverket, SAAB, Sandvik, Sveriges kommuner, Vodafone Sverige, Volvo Group och Volvo PV. Mandator är noterat på Stockholmsbörsens O-lista och har 440 medarbetare i fem länder. Läs mer om Mandator på www.mandator.se