Mandator AB

Mandator tecknar avtal med BGC

Pressmeddelande   •   Okt 19, 2005 10:55 CEST

Mandator har tecknat ett avtal med BGC (Bankgirocentralen BGC AB) gällande leverans av ett projektstyrningssystem baserat på Microsoftteknologi.

Systemet kommer att vara en integrerad del i BGC:s projekt- och resursplanering, tid- och statusrapportering samt finansiella rapportering. Dessutom ska systemet integreras med ett Business Intelligence-system.

Projektstyrningssystemet beräknas levereras vid årsskiftet.

BGC ansvarar för att svenska bankkunder får tillgång till funktionella och säkra betalningstjänster. Mer än en miljon betalningsuppdrag förmedlas via BGC:s system dagligen.

För mer information, vänligen kontakta:
Peter Gebhardt, EPMS-ansvar Mandator, 0703-08 07 08
Peter Frisk, Kundansvarig Bank/Finans Mandator, 08-658 77 10
Annette Tysander, Press- och Informationschef BGC, 070-425 68 68

Mandator AB är ett IT-konsultföretag som ökar kundernas konkurrenskraft genom teknisk stabilitet samt höjd inre och yttre effektivitet. Mandators prioriterade sektorer är offentlig sektor, telekom och tillverkningsindustri. Bland kunderna finns Apoteket, Ericsson, FMV, GE, Lantmäteriet, NCC, kommuner i Sverige, Posten, SAAB, Sandvik, Symbian, Tekniska Verken i Linköping, Tele2, Vodafone, Volvo Personvagnar och Volvo Group. Mandator är noterat på Stockholmsbörsens O-lista och har ca 440 medarbetare i fem länder. Läs mer om Mandator på www.mandator.se.