Universal Music Sweden

Mando Diao drar ut pluggen!

Pressmeddelande   •   Okt 27, 2010 14:31 CEST

MANDO DIAO SLÄPPER MTV UNPLUGGED - ABOVE AND BEYOND DEN 12:E NOVEMBER

SÄNDS I MTV DEN 11:E NOVEMBER KL 19:00

PÅ DVD 3:E DECEMBER

PR-DAG I STOCKHOLM DEN 8:E NOVEMBER

www.mandodiao.com

Den 2:a september i år spelade Mando Diao in nytappningen utav MTV Unplugged. Det hela skedde i Union Film Studios i Tempelhof, Berlin.  Resultatet får du se på MTV den 11:e november klockan 19:00. Dagen efter släpps albumet "MTV Unplugged - Above And Beyond".
Bandet sällar sig nu till en lång rad av ikoner och superstjärnor. Vem minns inte dom fantastiska inspelningarna med Eric Clapton, Nirvana, Pearl Jam, Alanis Morrisette, Lauryn Hill, George Michael & Lenny Kravitz?

Mando bjöd in flertalet celebra gäster för denna inspelning. Hollywoodikonen och numera artisen Juliette Lewis, Kinks-legendaren Ray Davies samt en kommande stjärna från landet i väster - Lana Del Rey.

Låten tillsammans med Ray Davies är en version av den gamla Kinks-klassikern "Victoria". Herr Davies var så nöjd med inspelningen att han valde att även ta med låten på sitt kommande album "See My Friends" (release 1:a november).

I övrigt spänner albumet över bandets snart 10-åriga karriär den är fullmatad med deras gamla hits och även tidigare outgivet material.

Hela kalaset kommer även att släppas på DVD´n "Down In The Past (MTV Unplugged)" den 3:e december.

Charlie Åberg
charlie.aberg@umusic.com