Universal Music Sweden

Mange Makers släpper nya singeln Mange Bjuder

Pressmeddelande   •   Dec 12, 2011 12:19 CET

Mange Makers dök i somras upp från ingenstans när de la upp videon till låten Fest hos Mange på Youtube. Videon spred sig som en löpeld och kort därpå signades Mange Makers till Universal Music som släppte låten.

Sedan dess har Mange Makers haft en hysterisk höst. Fest hos Mange är nu uppe i över 5,5 miljoner views på youtube, singeln har sålt platina i både Sverige och Norge. De har turnerna Sverige runt och gjort spelningar på NRJ Experience, Hovet och Globen. Fest hos Mange har också fött spin-offerna Fest hos Bagge och Jul hos Mange.

Fansen har väntat spänt på ny låt och nu släpps den efterlängtade uppföljaren Mange Bjuder. Videon har premiär imorgon i Vakna med the Voice och kommer efter det finnas tillgänglig på youtube. I låten dyker Mange upp igen, han har lyft en nivå och bjuder den här gången på mer än fest.