Manmade

Manmade lanserar Europas största plattform för att bygga egna appar.

Pressmeddelande   •   Mar 08, 2013 13:02 CET

Nu har alla företag råd att bygga en egen professionell app, där dom kan visa upp sina produkter och tjänster. Med Manmade´s plattform kan man snabbt och enkelt skapa en egen iPhone + Android App för endast 199kr i månaden, eller en Mobil Webb App för 100kr i månaden.

Manmade´s koncept gör att man kan skapa appar till alla slags företag, föreningar eller privatpersoner, och det finns mycket att välja på. Det finns många olika designer och ikonset att välja på, och man kan även färglägga alla delar i appen efter tycke och smak, detta plus egna bilder gör att man skapar en unik app som passar företagets profil. Och med över 30st undersidor att välja mellan så finns det något för alla. Visa nyheter, produkter, video, musik, pdf dokument, schema, sociala medier, mm. Alla uppladdade poster kan man dessutom ladda upp till Facebook genom ett klick och vill man ha push notifications så finns det också!

Att registrera sig är helt gratis och man kan bygga en app från start till slut utan någon som helst kostnad! Efter att man har designat sin app i ett par enkla steg är man redo att ladda upp innehåll till den, och under tiden man bygger sin app kan man se en förhandsvisning av slutprodukten så man hela tiden har kontroll över hur allt ser ut. När man är nöjd med sin app så publicerar man den, och det är först då som man betalar!

Med ett par enkla steg skapar man sin egna professionella app!
1. Registrerar sig och loggar in på administrationsverktyget online.
2. Väljer design, ikonset, färger och vilka sidor man vill ha med i appen.
3. Därefter laddar man upp innehållet till sidorna man har valt.

4. När man är klar publicerar och betalar man appen.

Manmade ordnar så att appen kommer ut på App Store & Google Play.
Har man valt en Mobil Webb App som ser ut och fungerar som en ”riktig” app, så publiceras den så fort man har betalat och den kan börja användas på en gång. Man kan när som helst uppdatera innehållet i appen, hur ofta man vill!

”Vi vill skapa en plattform där vem som helst kan skapa en egen app utan förkunskaper, och som alla har råd med, där det inte bara finns en design och några få sidor/funktioner att välja mellan, som man ser hos många andra plattformar. Utan där valfriheten är stor att skapa en app som passar just det egna företaget, och som är professionell och snygg i designen och där även webb appen ser ut och fungerar som en ”riktig” app.” säger VD Claes Gustavsson som har skapat hela konceptet.

Registrering är gratis på http://www.manmade.se
Demoappar finns på http://www.manmade.se
Press kontakt: Claes Gustavsson