Beta

Mannen med Sveriges bästa minne vill vinna SM-guld igen!

Pressmeddelande   •   Sep 20, 2010 10:20 CEST

Han har haft ett händelserikt år sedan den förra SM-titeln, med flera minnestävlingar runt om i Europa. Sin största internationella framgång hittills nådde Mattias vid UK Open i London, där han i grenen '30 min spelkort' lyckades memorera hela 6 blandade kortlekar, vilket räckte till en silvermedalj.

Mattias, som har ett förflutet som professionell utbildare, har helt och hållet tränat upp sitt superminne. Något han hoppas inspirera fler till att göra.

- Att träna sitt minne borde vara lika självklart som att hålla kroppen i form. Vi använder vårt minne hela tiden, så det här är något man har daglig nytta av. Dessutom får man mycket bättre koncentrationsförmåga och blir mer snabbtänkt, säger Mattias som om det vore det mest självklara i världen.

Men han är långt ifrån själv om att kunna visa upp ett superminne. Mattias arbetar numera med att hjälpa andra att öva upp sitt kom-ihåg, något han definitivt kommer att få känna av vid helgens tävling. 17-årige Florian Minges från Göteborg har under året tränats av Mattias. Nu ställer Florian upp i SM med mycket fina träningsresultat i bagaget och satsar kallt på att knipa något av Mattias officiella svenska rekord.

Trots att Mattias Ribbing bara tränat i knappt två år, har hans minne uppmätts till det 65:e bästa i världen någonsin, sedan man började med standardiserade minnestävlingar för nästan 20 år sedan.

Mattias Ribbing kontaktas via

BETA Sport Marketing AB

Birger Dahlerus väg 12

176 69 Järfälla

E-mail: info@beta.se

Mer information och pressbilder finns på www.mattiasribbing.se

BETA erbjuder produkter och tjänster för individer och grupper inom företag med betoning på inspiration, organisationsutveckling och upplevelser. BETA 100/oktan hjälper även idrottsprofiler, underhållare och artister med karriärrådgivning under och efter idrottskarriären. De får bland annat hjälp med att utveckla, vårda, kommunicera sina egna varumärken samt att utveckla nya koncept och affärsmöjligheter.