Innovative Design of Scandinavia AB

Mannerström tävlar i amerikanska World Kitchen

Pressmeddelande   •   Jan 14, 2010 11:30 CET

Stjärnkocken Leif Mannerström ställer upp i tävlingen Redefining Dining 2010 med en Kalvfilé Rossini av bästa slag. Men den här gången är det inte själva kompositionen som är i fokus utan hur våra krav på tidsbesparingar kontra kvaliteten i själva måltiden kommer att mötas i framtiden.

Det blir en spännande kalvfilé Rossini av yttersta klass som stjärnkocken Mannerström komponerat. En kulinarisk upplevelse utöver det vanliga.  Vad sägs om att få mästerkockens gödkalvfilé och anklever med tryffelsås tillagad och snyggt presenterad direkt på din egen tallrik? Ja, det kommer i framtiden att bli fullt möjligt. Idén som gör detta möjligt utgör en viktig del av tävlingsbidraget.

-  Det viktigaste för mig är att en måltid är god och vällagad, men inte minst presentationen. Det måste nämligen se gott ut, säger Leif Mannerström.

Precis som när konsumenterna en gång krävde att få köpa potatis i säckar istället för att behöva odla själva i trädgården, kräver man den här gången att få den goda vällagade middagen färdiglevererad. Det är inte snabbmatsbetonade färdigrätter utan våra middagar i vardagen och till fest Leif Mannerström talar om.

-   Det här kan jag säga är en revolution inom mathanteringen. På ett enkelt sätt flyttar man över den fint upplagda måltiden till tallriken och det ser väldigt gott ut, fortsätter Mannerström

Innovative Design of Scandinavias svar på den moderna människans livsstil spås bli revolutionerande för all färdigmat enligt stjärnkocken.

Rickard Gillblad

Innovative Design of Scandinavia AB