Generations of Health AB

MAP nu på Facebook och Twitter

Pressmeddelande   •   Dec 29, 2009 13:34 CET

Generations of Health AB (GOH), utvidgar sin information om kosttillskottet MAP®, till Facebook och Twitter!

Från och med december 2009 finns GOH och MAP® tillgängliga på såväl Facebook och Twitter för att kunna möta befintliga och nya användare av proteintillskottet MAP® som står för Master Amino Acid Pattern.

MAP® är en exklusiv, patenterad sammansättning av kristalliserade essentiella aminosyror som enligt kliniska studier och vetenskaplig forskning visat sig redan efter 23 minuter tas upp av kroppen mot normala 3-6 timmar för normala kosttillskott på marknaden.  Lägg till detta att MAP® har ett NNU* (Net Nitrogen Utilization) värde på 99 %, vars värde indikerar på hur hög grad aminosyrorna används som byggstenar i kroppens proteinsyntes och bidrar till muskeluppbyggnaden.

Kosttillskottet är fritt från fett, natrium, socker, jäst, gluten, soja, majs, vete, mjölkprodukter eller konserveringsmedel. Dessutom tillför MAP® mindre kalorier jämfört med andra kosttillskott och aminosyresammansättningar.

MAP®, har en bevisad positiv effekt på ämnesomsättningen samt underlättar uthållighet, mental skärpa och fokusering.

För ytterligare information om MAP®, kontakta företaget på 042-251560 eller www.gohsweden.com och klicka på rubriken “Frågor och svar” på hemsidan.

Generations of Health AB är ett Helsingborg baserat företag som säljer och marknadsför naturliga kosttillskott för aktiva människor och de som söker hälsa och välbefinnande. Företagets huvudkontor finns i Helsingborg men finns också med en filial i New York, USA.