MAQS Law Firm

MAQS biträder AMF Fastigheter i Stockholms största hotellavtal någonsin

Pressmeddelande   •   Sep 17, 2014 18:02 CEST

MAQS har biträtt AMF Fastigheter i samband med att bolaget har träffat avtal med Nordic Choice Hotels om Stockholm hittills största hotellkontrakt.

AMF Fastigheter har träffat avtal med Nordic Choice Hotels om att uppföra två  nya hotell vid Brunkebergstorg i Stockholm. Hotellen kommer att utgöras av ett  affärshotell med 340 rum och ett Boutiquehotell med 200 rum. Hotellkontraktet är  det största i stadens historia.

Hotellen kommer att ligga i anslutning till Gallerian och är en del av AMF:s  koncept ”Urban Escape” som växer fram i kvarteret mellan Hamngatan,  Regeringsgatan och Brunkebergstorg. ”Urban Escape” kombinerar kontor, hotell,  handel, restauranger, mötesplatser och servicetjänster och består av fem  fastigheter, fyra gator och två torg.

Byggperioden för området kommer att pågå från sommaren 2014 till våren 2018.

MAQS team bestod av ansvarig delägare Patric Olofsson och biträdande jurist Jacqueline Dahl.

För mer information, vänligen kontakta Patric Olofsson, MAQS, Tel: +46 734 17 62 16, e-mail: patric.olofsson@se.maqs.com.

MAQS är en modern advokatbyrå inom affärsjuridik. På våra kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö arbetar 175 medarbetare, varav 125 jurister, med att ge mervärde och service till stora och medelstora företag i privat och offentlig sektor. Vi erbjuder proaktiv rådgivning och är ständigt på alerten för att förekomma våra kunder när de behöver stöd. MAQS målsättning är att vara en innovativ affärspartner snarare än en passiv rådgivare. Läs mer på www.maqs.com