Odelco AB

Pressmeddelande   •   Jan 20, 2010 08:52 CET

Solna den 11 januari 2010

Maretron utser Marinplus AB som sin nya svenska distributör
Maretron, LLP (USA), ledande tillverkare av NMEA2000®-produkter har utnämnt Marinplus AB som sin nya exklusiva distributör i Sverige från och med 2010-01-11.

Maretron har ett komplett sortiment NMEA 2000-certifierade navigations- och övervaknings-produkter för båtar och fartyg. Produkterna kan användas tillsammans med alla NMEA 2000-förberedda displayer och navigationssystem på marknaden.

Maretron har haft distribution i Sverige sedan 2005 och byter nu distributör till Marinplus AB.

”Vi är säkra på att Marinplus AB ger Maretron en stark marknadsposition och som tillsammans med sina tydliga försäljningsstrategier genom tekniskt kompetenta återförsäljare och båtvarv ökar vår försäljning", säger Larry Anderson, Vice President of Sales & Marketing hos Maretron. ”Dessutom är distributionsbytet i Sverige ett led i vårt tidigare beslut att stärka närvaron i Europa”, fortsätter Larry Anderson.

”Maretrons produkter och kompetens inom NMEA 2000-teknik, kompletterar vår produktportfölj utmärkt och stärker vår position som distributör av marinelektronik i Sverige”, säger Christer Ullskog på Marinplus AB.

Produkterna, som kommer att säljas av återförsäljare i Sverige, presenteras på www.marinplus.se och kommer att finnas på Båtmässan i Göteborg, 5-14 februari 2010 och på Allt för Sjön i Stockholm 5-14 mars 2010.

Om Marinplus AB

För mer information och bilder, kontakta Håkan Blumenthal, 08-5093 4000, 070-688 6555, , www.marinplus.se

Läs mer om Maretrons produkter

Om Marinplus AB
Vår affärsidé är att det ska vara enkelt, roligt och säkert till sjöss. Det gör vi genom att utveckla och marknadsföra användarvänliga och innovativa produkter.  Vi representerar ett stort antal varumärken i Sverige, bland annat FLIR marina mörkerkameror, Comar AIS, Interphase bottenskanners, Maretron NMEA 2000-teknik och NaviGear navigationssystem.

För mer information och bilder, kontakta Håkan Blumenthal, 08-5093 4000, 070-688 6555, hakan@marinplus.se