Musik & Utveckling AB

Margareta Bengtson sjunger på Lupino Live

Pressmeddelande   •   Sep 29, 2014 08:00 CEST

Margareta Bengtson sjunger på LUPINO LIVE den 1 oktober kl. 19.00

Lupino Live inleder höstens samarbete med Kulturhuset Stadsteatern med en konsertkväll i Hörsalen med bl and andra Margareta Bengtsson.

Margareta Bengtsson och Mathias Algotsson

Två av Sveriges mest eftertraktade jazzmusiker idag i ett tätt duosamarbete. Margareta var länge en av de bärande rösterna i vokalgruppen Real Group men har sedan några år en lysande solokarriär. Den här duon är just nu i arbete med en kommande cd där de bland annat improviserar över svenska visor.Margareta Bengtsson sång
Mathias Algotsson piano

Impra är en förening och ett nätverk som bildades 2 april 2006 på initiativ av Lina Nyberg och Gunilla Törnfeldt (f. Hedin).

Impra:s vision är ett musikliv där fokus ligger på musiken och musikern/kompositören och där alla har lika möjligheter att utöva detta yrke, oavsett kön, sexuell läggning eller härkomst.

Med hårt jobb, intelligent planering och en genomtänkt projektledning vill vi kratta i manegen för de musiker och sångare som i slutändan ska leverera en upplevelse till publiken.