Note Design Studio

Marginal Notes 2011 - Utställning

Pressmeddelande   •   Feb 01, 2011 11:35 CET

Marginal Notes

Under Stockolm Design Week visar Note Design Studio utställningen Marginal Notes med nya, spännande möbler och produkter. Kom förbi och bli inspirerad!

"En morgon, över en kopp kaffe, bestämde vi oss för att släppa alla tankar om strategi och tillåta oss själva att leka en stund. Vi gick igenom våra anteckningsböcker och tittade närmare på skisserna i marginalen - de som tillkom i förbifarten, intuitivt och plötsligt - de som inte riktigt fått den uppmärksamhet de förtjänat.

Vi fastnade för dessa krumelurer; deras udda proportioner, blandning av material och brist på smarta funktioner. Vissa kom vi inte så långt med, medan andra utvecklades vidare in i den fysiska världen.

Bland prototyper och skisser har vi också utvecklat några halvtidsformer; tidiga frön som påverkat senare objekt. Dessa ännu inte funktionellt definierade former har fungerat som katalysatorer under hela processen.

I slutändan blev det en utställning. Kanske kan det ge dig några nya idéer."

Utställningen visas i Lindelöfs showroom på Hornsgatan 29 i Stockholm.

Öppettider: 9.00 - 16.00 varje dag från Tisdagen den 8:e - Söndag den 13:e.

Välkommen!

Om Note Design Studio

Vi hävdar att design är en essentiell del vår samtid. Design är ett sätt att synas, sälja och utvecklas.

Note Design Studio jobbar med att ta fram idéer, designkoncept och strategier för varumärken som vill stärkas och hitta nya vägar för att förbättra sin produkt och därigenom få ny konkurrenskraft.

Vi skapar innovationer genom att använda design, och innovationer stärker de varumärken som vi jobbar med, starka varumärken skapar en lojalitet hos kunden och den lojaliteten skapar en långsiktig vinst.

Våra projekt varierar i skala, från mindre enstaka designprojekt till strategiska varumärkesstärkande projekt där vi jobbar långsiktigt med företagets uttryck som helhet.

På kontoret har vi kompetens inom inredningsarkitektur, produktdesign, arkitektur, branding och designmanagement.

info@notedesignstudio.se
www.notedesignstudio.se