Curera

Maria Martinsson ny VD för Curera Sverige AB

Pressmeddelande   •   Feb 06, 2007 16:10 CET

(Aktietorget: CURE)

38-åriga Maria Martinsson, nuvarande VD på Avonis, blir ny VD för hälsoföretaget Curera - noterat på Aktietorget. Hon tillträder sin nya tjänst den 15 februari 2007.

- Med Maria som VD fortsätter vårt arbete med att hjälpa kunderna ta ett helhetsgrepp, eftersom så mycket ohälsa bottnar i hur företagens organisationer och ledarskap fungerar. Vår metod är att kombinera det bästa från traditionell företagshälsovård med strategiska managementtjänster, säger Kicki Wallje-Lund, styrelseordförande i Curera.

I november 2005 började Maria Martinsson att som VD bygga upp Avonis AB. Maria Martinsson har sedan 1990-talet arbetat framförallt med omfattande organisationsöversyner samt utvärdering av effektivitet, ledningsfunktioner och processer som konsult och konsultchef på Right Sinova. Cureras nya VD har också stor erfarenhet av att arbeta med grupp- och verksamhetsutveckling. Hennes uppdrag har omfattat både privata företag och offentliga verksamheter. Tidigare har Maria Martinsson också arbetat med hälso- och sjukvårdsfrågor på dåvarande Landstingsförbundet.

- Det känns oerhört spännande att få vara med och leda Curera, eftersom bolaget nu gör en stor satsning på att kombinera företagshälsovård med ett tydligt managementperspektiv. Det ger oss möjlighet att skapa hållbart effektiva och hälsofrämjande verksamheter tillsammans med våra kunder. Här ligger vi absolut i framkant, säger Maria Martinsson, tillträdande VD för Curera.

I december i fjol förvärvade Curera konsultbolaget Avonis, som är inriktat på att utveckla ledarskap och organisationer.

Kicki-Wallje Lund,
Styrelseordförande

Stockholm den 6 februari 2007
Curera Sverige AB (publ)

För ytterligare information, kontakta:
Kicki Wallje-Lund
Styrelseordförande
Mob. 070-57 401 92
kicki.wallje-lund@curera.se

Maria Martinsson
Mob. 0709-28 36 97
maria.martinsson@curera.se

Curera är leverantör av tjänster inom företagshälsovård och närsjukvård. Verksamheten bedrivs genom de operativa bolagen Curera Sjukvård AB, som arbetar med husläkarmottagning, hemsjukvård och jourläkarbilar, samt Curera Företagshälsovård AB och Hälsosam Företagshälsovård Syd AB som är några av de ledande aktörerna inom företagshälsovård i landet. Från 1 januari 2007 ingår även AB Roslagshälsan och managementbolaget Avonis AB i koncernen.