Universal Music Sweden

Mariah Carey tar över American Idol

Pressmeddelande   •   Jul 24, 2012 11:30 CEST

Efter över 200-miljoner sålda album, 5 Grammy Awards, 18 No. 1-singlar på Billboard och fler listettor än någon annan soloartist i historien tar nu Mariah Carey ett nytt steg i karriären. 2013 kommer vi kunna se henne som ny jurymedlem i American Idol. Sångerskan med den berömda 5-oktaviga rösten är nu även aktuell med ny singel. ”Triumphant” heter nya singeln och beräknas släppas i augusti.

"As a singer, songwriter and producer, it’s going to be fun and rewarding to help find new talent and give back with AMERICAN IDOL. I’m currently in the studio working on my new album and its first single, ‘Triumphant,’ which will be out early next month. I can’t wait to channel my creative energy as a part of this show which is a massive global phenomenon.”- Maria Carey

“We are proud to have one of the world's greatest-ever female singers join our show. Mariah defines the word 'Idol' and will inspire every singer that has the honor of performing in front of her.”- Simon Fuller

Gustaf Angelin