Socialdemokraterna i Malmö

Marie Granlund (s) besöker Division 3 på SUS Malmö

Pressmeddelande   •   Feb 25, 2013 15:37 CET

Idag den 26 februari kommer riksdagsledamoten Marie Granlund (s) att besöka Division 3 på SUS Malmö. Hon har möjlighet att besöka fyra avdelningar tillsammans med representanter för Kommunal. Hon kommer att vara på Hjärtsvikt- och klaffkliniken, Neurologiska kliniken, Njur- och transplantationskliniken och Lung- och allergikliniken.

Hon kommer även att få en allmän presentation om divisionen och de utmaningar den brottas med utav divisionschefen. Besöket är föranlett av den uppkomna situationen med minskat antal vårdplatser och ökad arbetsbelastning. Marie Granlund vill bilda sig en uppfattning på plats.

Pressen är inbjuden till en efterträff klockan 14:45 i Kommunals lokaler på Jan Waldenströms gata 32.

För mer information:

Marie Granlund (s)

marie.granlund@riksdagen.se

Vi är drygt 100 000 partimedlemmar – i alla Sveriges kommuner – som brinner för rättvisa. Tillsammans är vi engagerade i Socialdemokraterna. I s-föreningen i bostadsområdet, som ledamot i en kommunal nämnd, i riksdagsarbetet, inom olika fackliga s-föreningar och i internationella projekt med våra systerpartier i andra länder. Vi vet att vårt engagemang gör skillnad.