Una promotion

Marie Lalá bjuder på jazzinspirerad retro-pop i hemstaden Ronneby

Pressmeddelande   •   Maj 30, 2012 14:40 CEST

Marie Lalá är en före detta luftakrobat som numera jobbar som indrustriklättrare ute på Nordsjön när hon inte gör musik. Hon väckte stor uppmärksamhet med sin debutsingel Mrs Sleepyhead tidigare i vår. Marie Lalá från Ronneby spelades på radiostationer, bloggar och podcasts runt hela världen och både Kulturnyheterna och TV4 Nyheterna hade inslag om den lovande debutanten. Nu jobbar hon på sitt debutalbum, planerar ny singel inom kort och förbereder spelningar. Den 9 juni spelar hon för första gången i staden hon växte upp. Det blir jazzinspirerad pop med retrokänsla på Ronneby Café och matsal, i en sättning med trummor, bas, gitarrer, piano, dragspel, viol, trumpet, klarinett, tamburin och sång.

-Det känns fantastiskt att ha en spelning i Ronneby, säger Marie, det är spännande och speciellt att få dela min musik med en publik där många känner mig sedan innan jag började med musiken. Vi, jag och bandet kärleken, kommer spela låtar från EP´n och mycket nyskrivet. Det blir en konsert som uttrycker allt jag är och känner, och jag vågar lova att den inte kommer lämna någon oberörd.

Läs mer om Marie Lalá, hämta pressbilder, se tv-inslag, liveframträdanden och musikvideos här: www.marielala.se

Live: Ronneby Café och matsal, 9/6. På scenen ca 21.00. Inträde: 100 kr
Mediakontakt: una@unapromotion.se / 0704 61 2002

Skrivet om Marie Lala´s debutsingel:

“Mrs Sleepyhead is the first single from Swedish Chanteuse Marie Lalá’s debut release, ‘Search of Sound’. Her search for sound has resulted in an amalgam, a mish mash of different styles, most notably the Phil Spector Girl Group sound of the 60’s, and the laid back poppy, jazz-infused cabaret sound of artists such as Earth Kitt and Nina Simone. The track in question ‘Mrs Sleepyhead’ bobs along like a fishing rod float on a hazy, lazy summer day. Spacey cavernous production mingles with key flourishes , and the percussion gives a subtle nod to the likes of the Ronettes and the Shirelles. All in all this is a great introduction to a brand new artist!” BoosttheMusic.com

“The chorus is a marvel of smooth motion—me, I can’t keep my body still when I’m listening to it. All in all a splendid little song that’s somehow both more and less quirky than it might at first seem.” Fingertips Music

”musik som tar oss med på världar bortom det mesta eller åtminstone känner jag en sådan tillfredställelse över hur pass bra Maria Lalá är som sångerska. Hon driver popen snyggt framåt i en rörelse som jag tycker man kan lita på. Den nya platta är bra med fyra sofistikerade låtar som inte skäms för sig själv. Jag hoppas innerligt väl att en större visionär platta är på gång inför framtiden. Detta är musik som är mer än lovande enligt undertecknad Dr Indie.” Blaskan

“resembles ’60s girl-pop groups and a nonchalant delivery that gradually builds into key-laden flourishes. Twinkles from the latter, present in most Swedish pop, makes a prominent appearance during the second chorus, where Marie shows extraordinary range.” Obscure Sound