Resurs AB

MARIE ÖHRSTEDT NY VD FÖR RESURS CARE

Pressmeddelande   •   Mar 20, 2006 08:48 CET

Marie Öhrstedt har utnämnts till ny VD för Resurs Care. Hon tillträder tjänsten den 1 april 2006. Marie efterträder Lilian Norin som varit både koncernchef för Resurs-gruppen och VD för Resurs Care. Marie är utbildad anestesisjuksköterska med lång erfarenhet från flera olika områden inom hälso- och sjukvården.

"Bolaget växer snabbt och Marie, som varit med och startat verksamheten, är verkligen rätt person att utveckla bolaget vidare" - säger Lilian Norin i en kommentar.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Lilian Norin, VD och koncernchef Resurs, tel 08 - 555 350 70, e-post lilian.norin@resurs.info eller Marie Öhrstedt, VD för Resurs Care, tel 08 - 555 350 15, e-post marie.ohrstedt@resurscare.se

Resurs Care arbetar med personaluthyrning, rekrytering och entreprenadtjänster inom vårdbemanningsområdet och har verksamhet över hela landet. Resurs Care ingår i Resurs-gruppen som är ett av landets snabbast växande bemanningskoncerner. I Resurs ingår också IT-Resurs och Resurs Bemanning. Mera information finns på www.resurscare.se

Samtliga företag inom Resurs-gruppen är auktoriserade bemanningsföretag.