Wanngård Produktion

Marigold får radiospelningar

Pressmeddelande   •   Dec 18, 2013 12:11 CET

I förra veckan släppte Marigold EP:n "Och så kom regnet". Nu ligger samtliga spår ("City Farewell", "At Belloy-en-Santerre (Ode to Alan Seeger)" och "Pay it forward") på rotation på Sveriges studentradiostationer. Stockholm Collage Radio har satt "At Belloy-en-Santerre (Ode to Alan Seeger)" på sin favoritlista och Stampus FM har "Pay it forward" på rotation på sin A-lista.

EP:n följs av ett album (”Allt kommer bli bra”) som släpps under våren 2014.

""Och så kom regnet"s första spår "City Farewell" bygger på en vision om att överge staden, en slags antiurbanisering. Här ifrågasätter Marigold nutidssamhällets strukturer. Låten "På Belloy-en-Santerre" (Ode to Alan Seeger) är baserad på Alan Seegers dikter och är både en historisk tillbakablick, en hyllning till poeten samt en skildring av något vackert i den mänskliga naturen. I "Pay it Forward" är temat ett starkt familjeband mellan mor och son där sångaren Daniel Wallsten gör en personlig hyllning till sin mor samtidigt som han ser tillbaka på sin egen roll i familjen.

I EP:n " Och så kom regnet " börjar Marigold söka sig tillbaka mot de mångbottnade värderingar som började ta form under slutet av sextiotalet. Från mikroperspektivet i den egna familjens strukturer till det makrosociala samhällsperspektivet, från 1969 till 2014, formar Marigold frågan - Vart är vi på väg?"

Wanngård Produktion är ett nystartat svenskt management och pr-bolag som promotar morgondagens talanger. Företagets starkaste sidor är dess arbete med koncept och artistutveckling.

Kontakt: Alexandra Wanngård alexandra@wanngardproduktion.se, 076-2191720