Wanngård Produktion

Marigold släpper julsingel

Pressmeddelande   •   Dec 16, 2013 10:57 CET

Nyligen släppte Borlängebandet Marigold sin första EP på tre år. Nu överraskar bandet fansen med att släppa en lite annorlunda jullåt lagom till tredje advent. Söndagen den 15 december släpps ”(Jul) i vår familj”
Singeln speglar dubbelheten med julen och bandet vill med släppet pålysa hur julen inte bara är en lycklig och glad högtid utan för många kan vara en svår tid. Många känner inte igen sig i julen som bara en stund för njutning och kärlek utan kanske med en familj som dricker, där man bråkar mycket eller kanske helt utan nära och kära.
Marigold ifrågasätter även hur julen kan handla om så många ytliga attribut och så lite om att uppmärksamma det man tycker är viktigt i livet.

”Ingen av sidorna nödvändigtvis helt sann men det är lätt att man glömmer bort baksidan av julen” säger Daniel Wallsten, sångare i Marigold.

Bandet har även valt att tillägna singeln till Stockholms Stadsmission.”Vi tyckte att det passade bra med låtens budskap, det kan vara en bitterljuv högtid” säger Viktor Olsson, trummis i Marigold.

Wanngård Produktion är ett nystartat svenskt management och pr-bolag som promotar morgondagens talanger. Företagets starkaste sidor är dess arbete med koncept och artistutveckling.

Kontakt: Alexandra Wanngård alexandra@wanngardproduktion.se, 076-2191720