Marilyn Produktionsbolag

Marilyns talkshow på skolturné med tre myndigheter

Pressmeddelande   •   Sep 02, 2008 15:53 CEST

På uppdrag av Konsumentverket, Finansinspektionen och Kronofogden presenterade de tre produktionsbolagen övergripande koncept som testades på fokusgrupper runt om i Sverige. När de sagt sitt föll valet på Marilyns film i talkshowformat.

Talkshowformatet gav oss intressanta möjligheter att presentera informationen, såsom gallupundersökningar, grafiska inslag, intervjuer mm. Vi tog även fram en webbplats som en informationskanal för projektet, säger Fredrik Holm på Marilyn.

"Från projektgruppens sida är vi mycket nöjda med Marilyns sätt att hantera uppgiften. Slutresultatet, såväl filmen som webben, blev precis så bra som vi hoppats", säger Niklas Eklöf, projektledare på Konsumentverket.

Projektet går under namnet "Koll på cashen" och är en satsning för att höja intresset och öka ungdomars kunskap om privatekonomiska frågor. Nya undersökningar visar att ungdomar har bristande kunskaper i dessa frågor och samtidigt ökar antalet ungdomar som inte kan betala sina skulder. 25 skolor runtom i landet kommer att besökas och som diskussionsunderlag har man bl.a. med sig en talkshow på DVD. Bakom projektet står Finansinspektionen, Konsumentverket och Kronofogden.

Läs mer på www.kollpacashen.se