Bergsala AB

Fritt för publicering

Kungsbacka 20140414

Mario Kart 8 Bonus Game Promotion till Sverige

Nintendos svenska distributör, Bergsala AB, kan idag meddela att svenska konsumenter kommer att kunna ta del av kampanjen Mario Kart 8 Bonus Game Promotion.

Mario Kart 8 Bonus Game Promotion är en kampanj som kan ge dig ett extra, nedladdningsbart Wii U-spel när du köper Wii U-spelet Mario Kart 8. Kampanjen gäller oavsett om du köper Mario Kart 8 i butik eller via Nintendo eShop. Med Mario Kart 8 medföljer en Nintendo PIN-kod* och den koden måste du registrera på www.nintendo.se någon gång mellan den 30 maj 2014, kl 10:00 till den 31 juli 2014, kl 23:59 för att kunna ta del av kampanjen. Vid registrering väljer du ett av tio utvalda Wii U-spel (se listan längre ned). Koden för att ladda ned valt bonusspel skickas sen ut i slutet av augusti.

De Nintendo PIN-koder som gäller för den här kampanjen kommer också följa med i Mario Kart 8 Limited Edition och Mario Kart 8 Premium Pack – Special Edition.

Läs mer om villkoren och detaljer om kampanjen här:

Mario Kart 8 får sin svenska premiär den 30 maj och du kan då se fram emot racing med antigravitation, spännande race online och möjligheter att visa upp din skicklighet för andra spelare via Mario Kart TV.

Läs gärna mer om Mario Kart 8 här: http://www.nintendo.se/wiiu/spel/mario-kart-8

De  tio Wii U-spel som är en del av Mario Kart 8 Bonus Game Promotion är:

• Nintendo Land
  • New Super Mario Bros. U
  • Monster Hunter 3 Ultimate (Wii U-versionen, PEGI 12) **
  • GAME & WARIO
  • Pikmin 3
  • The Wonderful 101 (PEGI 12) **
  • The Legend of Zelda: The Wind Waker HD
  • Sonic Lost World (Wii U-versionen)
  • Mario & Sonic at the Sochi 2014 Olympic Winter Games
  • Wii Party U

Nedladdningskoden du får i denna kampanj måste ha använts senast den 30 september 2014, kl 23:59 för att vara giltig.

Kontakta patrik.johansson@bergsala.se om du har frågor om detta.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

* I de fysiska förpackningarna kommer Nintendo PIN-koden i form av en lapp. I vissa europeiska länder är kampanjen en del av Club Nintendo, men eftersom Club Nintendo inte finns i Sverige så sköts denna kampanjen direkt av Bergsala AB i Sverige. Köper du spelet via Nintendo eShop, kommer Nintendo PIN-koden till dig så fort köpet är genomfört.

Tänk på att en extern hårddisk kan komma att behövas om du laddar ned spelet via Nintendo eShop. För spel online krävs en internetuppkoppling.

** Om du som registrerar koden är yngre än 12 år kommer du inte kunna begära nedladdningskod för spel som har en åldersrekommendation på 12 år eller högre.

--•--

Nintendo Co., Ltd., Kyoto, Japan, är ett världsledande företag inom interaktiv underhållning. Fram till idag har Nintendo sålt mer än 4,2 miljarder spel och mer än 670 miljoner spelkonsoler världen över, och skapat älskade frontfigurer såsom Mario och Donkey Kong. Nintendo har också lanserat serier som The Legend of Zelda, Metroid och fenomen som Pokémon. Nintendo tillverkar och marknadsför hård- och mjukvara till Wii U, Wii, Nintendo DS och Nintendo 3DS.

Bergsala AB, med huvudkontor i Kungsbacka, innehar sedan 1981 generalagenturen för Nintendo på den nordiska och baltiska marknaden och är därmed Nintendos äldsta exportkund. På den danska och norska och finska marknaden hanteras försäljningen av de helägda dotterbolagen Bergsala A/S, med kontor i Köpenhamn, Bergsala AS, med kontor i Oslo och Oy Bergsala AB med kontor i Helsingfors Koncernen Bergsala Holding AB har ca 50 anställda och omsätter ca 420 MSEK. För mer information om Nintendo och deras produkter, gör ett besök på www.nintendo.se