Bergsala AB

Fritt för publicering

Kungsbacka 101125

Mario vs. Donkey Kong: Mini-Land Mayhem! den 4 februari

Den 4 februari 2011 blir det svensk release för Nintendo DS-spelet Mario vs. Donkey Kong: Mini-Land Mayhem!. Njut av ett pusselbaserat äventyr med en mängd svåra utmaningar där målet är att rädda Marios flickvän Pauline, som kidnappats av Donkey Kong.

Denna gång utspelar sig äventyret i en stor nöjespark.För att befria Pauline måste du finslipa dina strategiska kunskaper. Du har tillgång till ett antal små mekaniska Mario-dockor som du måste ta igenom fällor och förbi olika fiender. Du måste bygga broar, stegar och annat för att dina små Mario-dockor ska kunna ta sig fram. Innan du aktiverar dina Mario-dockor måste du noga ha tänkt igenom din plan så att dockorna inte råkar illa ut.

Mario vs. Donkey Kong: Mini-Land Mayhem! är det fjärde Mario vs. Donkey Kong-spelet. Nytt med det här spelet är bland annat att det finns några banor som erbjuder ett nytt spelsätt. Bland annat finns det en bana som heter Cannon Cove där du använder dig av kanoner för att transportera dina Mario-dockor.Om du skulle få problem och inte riktigt vet hur du ska klara av en viss bana så finns det en hjälpfunktion kallad Help Mode.

I Mario vs. Donkey Kong: Mini-Land Mayhem! finns också en nyhet kallad Challenge Mode, där du kan skapa dina egna banor och som du även kan skicka in till en officiell tävling online. Vinnarna med de bästa banorna röstas fram av andra spelare via Nintendo Wi-Fi Connection.

Så pröva att bygg en rolig och spännande bana. Kanske blir ditt bidrag det som vinner! Kontakta gärna patrik.johansson@bergsala.se om du har frågor om det här spelet. Nya bilder har lagts upp på Bergsalas FTP.

--•--

Nintendo Co., Ltd., Kyoto, Japan, är ett världsledande företag inom interaktiv underhållning. Fram till idag har Nintendo sålt mer än 3,5 miljarder spel och mer än 577 miljoner spelkonsoler världen över, och skapat älskade frontfigurer såsom Mario och Donkey Kong. Nintendo har också lanserat serier som The Legend of Zelda, Metroid och fenomen som Pokémon. Nintendo tillverkar och marknadsför hård- och mjukvara till Wii, Nintendo DS och Nintendo DSi.

Bergsala AB, med huvudkontor i Kungsbacka, innehar sedan 1981 generalagenturen för Nintendo på den nordiska och baltiska marknaden och är därmed Nintendos äldsta exportkund. På den danska och norska och finska marknaden hanteras försäljningen av de helägda dotterbolagen Bergsala A/S, med kontor i Köpenhamn, Bergsala AS, med kontor i Oslo och Oy Bergsala AB med kontor i Helsingfors Koncernen har ca 50 anställda och omsätter ca 1200 MSEK. För mer information om Nintendo och deras produkter, gör ett besök på www.nintendo.se