Vator Securities AB

Maris Hartmanis ny industriell rådgivare till Vator Securities

Pressmeddelande   •   Feb 24, 2016 09:37 CET

Stockholm, den 24 februari 2016 – Vator Securities, investment banking-firman för innovativa och snabbväxande bolag, rekryterar Maris Hartmanis som ny industriell rådgivare.

”Det är glädjande att som industriell rådgivare få vara med och bidra till utvecklingen av Vator Securities, som tydligt positionerat sig som rådgivare till bolag inom teknik- och life science-sektorn. Jag har vid flera tillfällen haft möjlighet att arbeta med Vator och är imponerad av bolagets engagemang och effektiva processer. Jag ser fram emot att arbeta med Vator Securities och bolagets kunder”, säger Maris Hartmanis.

Homan Panahi, VD för Vator Securities, kommenterar: "Vi är mycket stolta att ytterligare kunna stärka vårt nätverk med industriella rådgivare. Maris har 30 års erfarenhet från ledande positioner som VD och FoU-ansvarig. Han har bl.a. varit forskningschef på det framgångsrika medicinteknikbolaget Gambro."

Maris har även varit VD för två börsnoterade svenska läkemedelsföretag, Medivir och BioPhausia. Han har erfarenhet av både stora internationella organisationer och mindre nystartade företag.

För mer information vänligen kontakta:

Homan Panahi, VD Vator Securities

E-post: homan@vatorsecurities.se

Om Vator Securities

Vator Securities tillhandahåller corporate finance-tjänster till snabbväxande bolag samt kapitalförvaltning till kunder med en finansiell portfölj som i regel överstiger 5 miljoner kronor. Genom hårt arbete och tillgång till ett starkt investerarnätverk, har Vator Securities corporate finance-team framgångsrikt genomfört kapitalanskaffningar för bl.a. Diamorph, OrganoClick, Immunovia, Xbrane Biopharma, Senzagen och Vikingaliv. Vator Securities grundades i Stockholm 2009 och är till huvuddelen en partnerägd firma.