Socialdemokraterna i Malmö

Marita Ulvskog och Katrin Stjernfeldt Jammeh förtidsröstar på Malmö Högskola

Pressmeddelande   •   Maj 06, 2014 17:14 CEST

Från och med imorgon är det möjligt att förtidsrösta i EU-valet. Marita Ulvskog, Socialdemoraternas toppkandidat i EU-valet, och kommunstyrelsens ordförande i Malmö, Katrin Stjernfeldt Jammeh, kommer tillsammans med S-studenter i Malmö, att förtidsrösta på Orkanen på Malmö högskola klockan 12:00.

– EU:s beslut påverkar oss och nu är det vår tur att påverka EU. Det är viktigt att höja sin röst och säga sin mening. Det är vår rättighet och skyldighet, säger Katrin Stjernfeldt Jammeh (S), kommunstyrelsens ordförande.

– Det krävs en socialdemokratisk politik för att få fart på Europa, för att minska den höga ungdomsarbetslösheten och för att bättre rusta unga européer för arbetsmarknaden.

– Ett Europa med stora klyftor är en grogrund för främlingsfientlighet. Därför krävs en politik som verkar för att minska orättvisorna och en aktiv politik för ett Europa fritt från rasism och fascism, säger hon.

Förtidsröstningen startar den 7 maj och slutar på valdagen den 25 maj.

För mer information kontakta:

Katrin Stjernfeldt Jammeh, kommunstyrelsens ordförande i Malmö, 0735-79 97 01

För praktiska detaljer:

Zinaida Kajevic, ombudsman, 0708 52 80 95

Vi är drygt 100 000 partimedlemmar – i alla Sveriges kommuner – som brinner för rättvisa. Tillsammans är vi engagerade i Socialdemokraterna. I s-föreningen i bostadsområdet, som ledamot i en kommunal nämnd, i riksdagsarbetet, inom olika fackliga s-föreningar och i internationella projekt med våra systerpartier i andra länder. Vi vet att vårt engagemang gör skillnad.