Vulkanmedia

Mark och Jim på Kusliga Äventyr av Mark och Jim

Pressmeddelande   •   Sep 04, 2014 16:06 CEST

Boken om Mark och Jim, handlar om ett par pojkar som är bästa vänner i vått och torrt. Uppfinningsrika till max, samt därtill nyfikna på allt som har med både liv och död att göra. Djuren och naturen hör också till deras vardag. I deras universum finns inga begränsningar mellan fantasin och verkligheten, som vuxna ser den.  I barnens värld fungerar allting utan hinder.

Walle, den gamle mannen är deras bundsförvant, till honom vänder pojkarna sig när det är något som de inte förstår och vill veta. Han äger visdom och kunskap om livets hemligheter och har svar på det mesta. Han är en sådan som i gamla tider kallades ”Klok gubbe”

I denna bok handlar det om spökerier mystiska äventyr som pojkarna upplever och är med om.

Sagt om boken

Josefine skrev: En mkt. spännande bok som fångar både stora & små, man vill inte lägga den ifrån sig utan läser helst ut hela direkt.

Bim Johansson skrev: Den här boken är en spännande!  Mysrys & upplevelser här får fantasin utrymme ” innan fallet är lös t” Bilderna är så talande att man kan se sig själv där i. Mark och Jim är inte lika till utseende men på insidan finns det ingen skillnad. Jag tycker den här boken är toppen för alla barn och vuxna som gillar spänning.

Bo Forsgren skrev:

Av en ren slump så råkade jag få boken i min hand och satt och bläddrade lite förstrött i den. Först så fastnade jag för bilderna i den. Så fantastiskt välgjorda och vackra illustrationer är det inte ofta man får se. Rena konstverken. Intresset var väckt så jag började läsa texten, fann att den är både välskriven och spännande. Måste läsa hela boken. Författaren känner tydligen väl till barnens sätt att prata och hitta på saker. Hur impulsiva de kan vara. Hela boken ger ett väldigt gott intryck och det är bara att hoppas att så många som möjligt får ta del av den.
Rekommenderas.

Maj-Britt Klasson är själv fembarns mamma samt har tolv barnbarn och ett barnbarns barn. Tid att skriva har jag inte haft förrän nu i tredje åldern s.a.s. Som barn på 40 talet växte hon upp på en liten bondgård i södra Halland.  Eftersom gårdarna låg spridda och det fanns inte så många barn i grannskapet, istället blev djuren mina vänner och lekkamrater. Sagor och sägner som jag fick berättat för mig, fångade mitt intresse och satt fantasin i rörelse.

För mer information och recensionsexemplar, var vänlig kontakta

Maj-Britt Klasson

meppe.e@telia.com

Alla bär på en berättelse - ha du gett ut din?