Mark Red

Mark Red först med att bli auktoriserade konsulter för kombinationen Google Analytics och Google Website Optimizer

Pressmeddelande   •   Jan 21, 2010 14:30 CET

Konsultföretaget Mark Red är nu kvalificerat som Google Analytics Authorized Consultants (GAAC) och Google Website Optimizer Authorized Consultants (WOAC). Mark Red är det första företaget i Sverige som är auktoriserat att erbjuda kombinationen webbanalys och tester i Googles verktyg Google Analytics och Website Optimizer (Webbplatsoptimeraren).

Sedan tidigare finns endast tre GAAC:s i hela Sverige och ingen WOAC utöver Mark Red.

Google Analytics är ett verktyg för att mäta beteendet hos besökare på webbplatser och resultatet av marknadsföring. Google har gjort verktyget tillgängligt utan kostnad.

Google Website Optimizer (Google Webbplatsoptimerare) är ett verktyg för att testa vilka layouter, rubriker, bilder och annat som får flest besökare att genomföra köp, utföra kundserviceärenden och genomföra andra aktiva handlingar.

Företag som önskar hjälp med att få ut maximalt värde av Google Analytics och Google Website Optimizer kan vända sig till ett auktoriserat konsultbolag eftersom Google inte själva utför konsulttjänster avseende de verktygen.

För mer information, kontakta:

Lars Johansson, webbanalytiker, Mark Red: 0702-44 89 99
Christoffer Luthman, webbanalytiker, Mark Red: 0708-80 10 03

För mer information om Google Website Optimizer, se: http://www.google.com/websiteoptimizer

Pressrelease på engelska