Market Broker

Market Broker satsar på spetskompetens inom online

Pressmeddelande   •   Nov 14, 2011 11:36 CET

Mediebyrån Market Broker har inte bara anställt ny VD det sista: till digitala avdelningen har man nu rekryterat två nya medarbetare med spetskomptetens inom digital marknadsföring.

Med nya tillskotten Marie-Ann Sundström och Nina Dufmats är nu styrkan på Market Broker fulltalig och redo att ta sig an nya utmaningar. Först och främst kommer man fokusera på att erbjuda lätttillgängliga paketlösningar och workshops för kunder som intresserar sig för online annonsering, sociala medier, e-handel och sökbarhet. "Vi kommer även inom kort starta en serie spännande frukostseminarier med fokus på aktuella ämnen inom digital marknadsföring, för att inspirera och utbilda våra samarbetspartners och andra intressenter" säger Nina Dufmats. Det första frukostseminariet är redan bokat för den 1:e december och kommer presentera det revolutionerande annonshanterings- och marknadsplaneringsverktyget Adwertz, som man på Market Broker lanserar inom kort. Platser finns kvar för dem som vill anmäla sig kan de göra det här.

Marie-Ann Sundström

Marie-Ann har tidigare erfarenhet av affiliatemarknadsföring och copywriting. Hon har ett brinnande intresse för sökoptimering för internet och har även kunskap om hemsidors uppbyggnad och kodning. Hon har stort engagemang  för att hitta lösningar för att få företag och personer att få större synbarhet på nätet. Marie-Ann är som person kreativ, framåt och lyhörd för kundens behov.

Nina Dufmats

Driven marknadsförare med bakgrund inom musik och e-handel: Nina Dufmats arbetade tidigare bland annat med digital marknadsföring på engelska skivbolaget 679 Recordings, samt e-handelslösningar för artister och varumärken såsom Metallica, Girls Aloud, Pet Shop Boys, Unilever, Chapman Entertainment och UFC. Med utbildning från Londonuniversiteten UCL och Goldsmiths, samt handelshögskolan i Göteborg, sitter hon på innovativa idéer och bred kunskap inom sociala medier och online marknadsföring.

För den oinvigde är Market Broker en norskägd mediebyrå som har funnits sedan 1999 och snabbt växt till sig till en byrå att räkna med. Förutom vårt fokus på att skapa och driva affärer för våra kunder, kännetecknas Market Broker även av folklighet och ett personligt upplägg, nytänkande inom sökbarhet och online, samt gedigen expertis inom traditionella medier såsom TV och print .