Market2Member AB

Market2Member och Ikano Bank lanserar ny typ av förmånsprogram

Pressmeddelande   •   Okt 25, 2016 09:11 CEST

Ikano Bank i Danmark har lanserat Ikano Bank Fordelsprogram baserat på market2members bonusplattform. Förmånsprogrammet ger Ikano Banks kunder pengar tillbaka när de handlar i någon av de 120 butiker som idag är anslutna till programmet. Målet är att 80 000 kunder ska anslutna sig till programmet och spara pengar på sina inköp. "Vi är väldigt stolta över att Ikano valt oss som leverantör för att driva sina förmånsprogram. Ikano är en innovativ bank med många intressanta koncept som i kombination med våra tjänster kan skapa en annan typ av relation än banker traditionellt har med sina kunder", säger Ulrik Zielfelt VD för Market2Member. Hos Ikano Bank ser man detta som ett helt nytt sätt att driva bank. "Vi ska finnas där kunderna är och erbjuda relevant innehåll som kunderna har behov av. Därför är vi nöjda med att kunna erbjuda denna nya digital tjänst med Market2Member som leverantör", säger Sune Mejding, Head of Direct to Consumer hos Ikano Bank.

Planen är att Ikano Bank ska lansera förmånsprogram på ytterligare marknader innan årets slut.

Market2Member har idag en lösning som gör det väldigt enkelt för kortbolag och banker att sätta upp och driva förmånskoncept. "Vi kan sätta upp ett förmånsprogram för en ny partner med över 100 butiker inom 4-6 veckor, vilket jag tror är unikt i Europa", fortsätter Ulrik Zielfelt. "I och med EUs Payment Services Directives 2, ser vi att banker generellt måste arbeta på ett annat sätt för att stärka och utveckla relationerna med sina kunder. Vi är en del i att driva denna utveckling tillsammans med bankerna" avslutar Ulrik Zielfelt.

Market2Member AB gör det enkelt för banker och kreditkortsbolag att starta och driva butiksfinansierade förmånsprogram. Market2Members teknikplattform, som idag har över 300 butiker i Skandinavien anslutna, erbjuder snabb integration mot banker och kortbolags befintliga webbar och mobilappar via white lable gränssnitt eller API:er. För mer information, besök www.market2member.com.