MarketWatch

MarketWatch expanderar till Norge och Danmark

Pressmeddelande   •   Sep 23, 2008 14:28 CEST

För att ännu bättre kunna serva befintliga och nya kundföretag har MarketWatch under sommaren tecknat alliansavtal med såväl fält- som analysinstitut i Norge och Danmark.

I Norge är det Analysehuset AS och Norfakta Markedsanalyse AS och i Danmark Catinet A/S. Diskussioner pågår även i Finland.

Vi upplever en tydlig ökning av efterfrågan för nordiska undersökningar och har därför vässat vårt erbjudande under sommaren. I och med detta har vi inte bara förbättrat vår närvaro i Norden, utan har genom allianserna direkt tillgång till de flesta Europeiska marknaderna, säger Lars Lundberg VD på MarketWatch i Stockholm.

Alliansen styrker oss, både med tanke på kapacitet och kompetens, och vi kan ge både våra nationella och internationella kunder bättre lösningar, säger Odd Aandal, VD Analysehuset i Oslo.

För mer information vänligen kontakta;

Lars Lundberg, MarketWatch Scandinavia AB

Tel: 08-506124 47, 070-630 17 80

Mail: lars@marketwatch.se

MarketWatch roll är att förse beslutsfattare med bästa möjliga besluts­underlag. Sedan 1988 har MarketWatch försett sina uppdragsgivare med beslutsunderlag i processen mot marknaden. Detta har lett till att MarketWatch idag har tusentals referensmätningar i sina erfarenhets­banker. Bland MarketWatch kunder finns både annonsörer, reklambyråer och mediebyråer. MarketWatch arbetar med kunder inom såväl B2C som B2B och vi är verksamma i en mängd olika branscher.