Sollentuna Expo Center

MarkIT Expo lanseras – ny unik mässa i Sverige för strategisk marknadskommunikation

Pressmeddelande   •   Mar 29, 2006 13:33 CEST

Den 22-23 november 2006 är det premiär för den nya mässan MarkIT Expo på Sollentuna Expo Center, strax norr om Stockholm. MarkIT Expo är Sveriges enda mässa med fokus på it-verktyg och lösningar för strategisk kundhantering och marknadskommunikation.

MarkIT Expo tar helhetsgrepp på kedjan av lösningar som ger unika möjligheter för företag att förstå, hitta, nå och interagera med sina kunder, både inom B2B och B2C.

Samlat forum för marknadsförare och beslutsfattare
- I flera år har det saknats en mötesplats i Sverige på området och vi märker ett stort intresse i branschen för en mässa av den här typen. Nya aktörer och lösningar har tillkommit på marknaden de senaste åren och det finns därför ett behov av ett forum där beslutsfattare och marknadsförare kan får en marknadsöverblick, samlad kunskap och samtidigt möjligheten att göra affärer, säger projektledare Birgitta Bergerlind.

Utställare på mässan är leverantörer och konsulter inom databasmarknadsföring, marknadsanalys, CRM, email-, mobil- och webbmarknadsföring samt e-handel.

Fokus på kundexempel och affärsnytta
- MarkIT Expo är en mässa med fokus på lösningarnas affärsnytta, inte på tekniken. Det är trots allt affärsnyttan som beslutsfattarna är intresserade av, menar Birgitta Bergerlind. Därför kommer vi parallellt med mässan att ha seminarier med kundexempel där kunderna själva berättar om satsningar de har gjort, fortsätter Birgitta Bergerlind. På så sätt kan mässans besökare lära av andras erfarenheter och kan dra paralleller och se möjligheter till nya lösningar i sin egen verksamhet.

Arrangör av MarkIT Expo är Sollentuna Expo Center som idag är samma företag som Exponova event & exhibitions med lång erfarenhet av att arrangera mässor inom it-branschen.

Exempel på tidigare varumärken och mässor är; Comdex, Internet World Sweden, E-business Software, Telecomdagarna m fl.

___________________________________________________________________________

För mer information om mässan, se www.markitexpo.se eller kontakta projektledare Birgitta Bergerlind,

031- 779 36 32, birgitta.bergerlind@sollentunaexpo.se