Red Hat Nordic

Marknadsledande Red Hat Cloud Infrastructure tar nästa steg med nya erbjudanden och certifieringar

Pressmeddelande   •   Aug 27, 2013 10:00 CEST

Red Hat, Inc,  den världsledande leverantören av open source-lösningar, offentliggör idag nästa steg i satsningen på Red Hat Cloud Infrastructure. Nu introduceras Red Hat Certificate of Expertise för Infrastructure-as-a-service (IaaS) och Red Hat Enterprise Virtualization Promotional Bundle.

Red Hat Cloud Infrastructure (RHCI) är en heltäckande lösning för att hjälpa organisationer på resan från traditionella virtualiserade datacenter till OpenStack-drivna molnlösningar, med reducerade kostnader och utan risk för inlåsning som följd.

Moln-tjänster och öppen källkod visar trygg tillväxt

Den senaste marknadsanalysen av 451 Research’s Market Monitor visar att marknaden för tjänstebaserad infrastruktur i molnet (Infrastructure-as-a-Service, IaaS) förväntas växa med 37 procent årligen fram till 2016. Medan molntjänster och IaaS blir allt populärare visar senaste siffrorna även på att lösningar som bygger på öppen källkod kommer att bli marknadsledande. I undersökningen ”State of the Cloud” har 64 procent av respondenterna angivit att man planerar att införa ett privat moln och 41 procent av dem planerar att bygga det på öppen källkod.

Red Hat når rekordnivåer i senaste benchmark-testet

Red Hat är stolta att meddela ett nytt prestandarekord i SPECvirts industristandartest SPECvirt_sc2010 där KVM-hypervisorn tog tätpositionen på marknaden. Testet räknar hur många virtuella maskiner som drivs samt mäter deras effektivitet. I testet, på en x86-server, drevs 768 virtuella maskiner med industriledande prestanda och effektivitet. Aldrig tidigare har så många högpresterande virtuella maskiner drivits på en enda x86-server med denna typ av resultat. Hypervisorn drevs av Red Hat Enterprise Linux 6.4.

Red Hat Certificate of Expertise för IaaS

Den ökade efterfrågan på OpenStack driver även efterfrågan av kunnig IT-personal som kan administrera standarden. Red Hat möter denna efterfrågan genom att införa Red Hat Certificate of Expertise för IaaS. Detta ger IT-tekniker möjligheten att utbildas och certifieras inom Red Hats IaaS-erbjudanden.

Red Hat Certificate of Expertise för Infrastructure-as-a-Service strävar efter att möta marknadens efterfrågan av kunniga IT-experter i området samt att erbjuda deltagare att växa och få en bredare förståelse för IaaS. Utbildningen omfattar dels grundläggande OpenStack-färdigheter så som installation och konfiguration av Red Hat Enterprise Linux OpenStack plattformen. Utöver detta ger utbildningen även kunskaper inom konfiguration och hantering av images, och hantering av lagring med hjälp av Object Storage (Swift) och Block Storage (Cinder). Certifieringen är kunskapsbaserad och kandidater bedöms efter deras möjlighet att slutföra uppgifter som ges i realtid där problem som uppstår i yrkeslivet ska lösas.

Red Hat gör valet att köra OpenStack ännu enklare

Red Hat introducerar ett nytt produkterbjudande i linje med satsningarna för OpenStack. Red Hat Enterprise Virtualization Promotional Offering är ett färdigt paket som integrerar Linux företagsplattform och Red Hats virtualisering hantering för servrar och klienter. Den kommer att erbjudas som en samlad prenumeration som innehåller:

• Red Hat Enterprise Virtualization – den ideala plattformen för att husera storskalig virtualiseringsinfrastruktur och privata molnlösningar, med ett administrationssystem som möjliggör för kunder att centralt och effektivt hantera hela den virtualiserade miljön.
  • Red Hat Enterprise Linux Server – en säker och certifierad grund för att köra OpenStack-baserade servertjänster, som även utgör ett skalbart och högpresterande operativsystem för virtuella maskiner.

Tillgänglighet

Red Hat Enterprise Virtualization Promotional Offering är tillgängligt hösten2013.

Följ Red Hat

Om Red Hat

Red Hat är världens ledande leverantör av open source-baserade mjukvarulösningar, med en community-baserad approach för att skapa pålitliga och högpresterande produkter inom cloud, Linux, middleware, lagring och virtualisering. Red Hat erbjuder även prisbelönt support, utbildning och konsultverksamhet. Som hub i ett globalt nätverk av företagskunder, partners och open source-communities bidrar Red Hat till att skapa relevant och innovativ teknologi som frigör resurser för tillväxt och förbereder kunderna för framtidens IT. Läs mer på http://www.redhat.com