JH Företagsprofil

Marknadsrevolutionerande Företagsportal på nätet!

Pressmeddelande   •   Sep 23, 2008 13:15 CEST

FinnFöretag har startat en webbportal (http://www.finnforetag.se) som riktar sig till företag, främst småföretagare. Många av dessa är dåligt profilerade på Internet, och det finns ingen tydlig aktör etablerad på marknaden. Mycket kortfattat: Facebook möter Pricerunner, Blocket.se och Eniro, fast enbart för företag. Tanken är att kunder ska lockas till siten genom att de kan recensera och betygssätta olika företag, och läsa andras åsikter. Företagen själva ska få en samlingsplats där de enkelt kan slussa vidare sina kunder till egna resp. hemsidor. När trafiken ökar kommer det även bli attraktivt för dem att utnyttja "annons"-funktionen som bl.a. syns på varje företags presentationssida. De får även en direktadress till den personliga sidan företagsnamn.FinnForetag.se. (Vid besök på sidan, välj "Örebro län, Nora kommun" för att få upp exempelföretag). Vi blir delvis även en konkurrent till den nystartade siten "reco.se".

Denna idé föddes när vi själva försökte lista alla byggföretag på en mindre ort och enkelt skaffa oss en snabb överblick över vad deras olika nischer var, och vilket företag vi skulle välja. Detta var helt omöjligt, i bästa fall kunde vi hitta något enstaka av företagen via sökmotorer, men deras hemsidor var då inte uppdaterade på flera år, samt var extremt svårnavigerade. Surfa in på www.FinnForetag.se och se själva!

Joen Olofsson
070 - 37 39535