Universal Music Sweden

Markus Krunegård med nytt projekt

Pressmeddelande   •   Dec 12, 2013 12:10 CET

2012 släppte Markus Krunegård sitt senaste album ”Mänsklig Värme” – ett album som hyllades vitt och brett. Nu har han återigen klivit in i studion. I takt med att snön smälter och sommarens intåg kommer prinsen av Peking att ljuda från radion.

Lovorden har de senaste åren haglat över denne nutida popikon och nu kliar det i fingrarna på honom. Krunegård är återigen i sin kreativa fas och sitter nu i studion för att ta fram ett till stycke musikhistoria. Under någon gång av första delen av året kommer Markus att släppa vad som kan vara det bästa han någonsin gett ifrån sig.

Inte nog med det. Idag blev även officiellt att Krunegård kommer att öppna 2014-års upplaga av Bråvalla. Det blir alltså hemorten som blir först med att lyssna på Krunegård nya platta.

Presskontakt: love.appelgren@umusic.com | 073-9755057