Universal Music Sweden

Markus Krunegård släpper ny singel 17/2 – Du stör dig hårt på mig

Pressmeddelande   •   Feb 13, 2014 16:19 CET

Den som stört sig på Markus Krunegård kommer antagligen att fortsätta med det.

Stranded Rekords är väldigt glada över att kunna meddela att på måndag den 17:e februari släpps Markus Krunegårds nya singel Du stör dig hårt på mig

Du stör dig hårt på mig blir Krunegårds första släpp sen senaste albumet Mänsklig Värme från 2012 och blir en första fingervisning om hur det kommande albumet Rastlöst Blod kommer låta. Ett album Krunegård spelat in med vännerna Patrik Berger och Jari Haapalainen, som även producerade Krunegårds tidigare band Laakso samt Markus solo-debut Markusevangeliet.

Nu på söndag, dagen innan singel-släpp, gästar Krunegård Krostoffer Triumfs podcast Värvet i en längre intervju.

Ett smakprov från singeln kan höras i trailern nedan.

För mer info och pressförfrågningar

Love Appelgren - love.appelgren@umusic.com - 0739-755057